آفتاب

کشاورزان یونانی با تراکتورهای خود تظاهرات کردند

کشاورزان یونانی با تراکتورهای خود تظاهرات کردند

آتن- ایرنا - شماری از کشاورزان یونانی روز دوشنبه به نشانه مخالفت با سیاست های دولت با تراکتورهای خود در اطراف بزرگراه های این کشور تظاهرات و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

براساس گزارش رسانه های خبری از شهرهای مختلف یونان ، کشاورزان در شمال این کشور، تلاش کردند که بزرگراه آتن - تسالونیک یعنی دومین شهر بزرگ این کشور واقع در شمال، را با تراکتورهای خود مسدود کنند که با عکس العمل شدید نیروهای امنیتی روبرو شدند.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن کشاورزان از گاز اشک آور استفاده کردند و درگیری هایی بین کشاورزان معترض و نیروهای امنیتی در اطراف بزرگراه های شهر آتن و شهر تسالونیک واقع در شمال رخ داده است.

کشاورزان به افزایش هزینه بدز و تولیدات کشاورزی، افزایش مالیات ها، عدم ارایه تسهیلات دولتی برای بازپرداخت وام های دریافتی، تعیین مالیات بر زمین های کشاورزی معترض هستند.

کشاورزان تراکتورهای خود را در اطراف بزرگراه های این کشور به ویژه بزرگراه های شمال و جنوب و غرب پارک کرده و تهدید کرده اند که درصورتیکه دولت به خواسته های آنان رسیدگی نکند، با تراکتورهای خود به شهر آتن پایتخت یونان خواهند آمد.

در همین حال براساس گزارش رسانه های خبری یونان، پلیس راه این کشور اعلام کرد که تردد خودروهای سواری و باری از بزرگراه های قدیمی تا روز دوشنبه هفته آینده ممنوع است زیرا تعدادی از این بزرگراه ها به اشغال کشاورزان آمده اند.

اروپام**2170** 1552
کد N100999

وبگردی