آفتاب

توضیحات محسنی‌اژه‌ای درباره وضعیت مهدی کروبی

توضیحات محسنی‌اژه‌ای درباره وضعیت مهدی کروبی

... سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به انتقال کروبی به منزلش، آیا آقای کروبی رفع حصر شده است؟ گفت: هیچ تغییری در وضعیت وی به وجود نیامده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: در سال 88 فتنه عظیمی در کشور رخ داد و ظلمی بزرگی به مردم و نظام شد و عده‌ای از افراد بی‌گناه کشته شدند و دشمن از این فتنه حمایت کرد و کسانی که مرتکب این مسائل شده‌اند باید تاوان خود را پس بدهند.

وی افزود: مردم انتظار دارند با این افراد برخورد شود و نظام ارفاق بزرگی به آنها کرده است و رافت زیادی نسبت به سران فتنه خرج داده و هیچ اتفاق خاصی در پرونده آقای کروبی پیش نیامده است.

محسنی‌اژه‌ای با تاکید بر اینکه به هیچ وجه آقای کروبی رفع حصر نشده است، ادامه داد: تغییر منزل کروبی از ابتدا تاکنون چندین بار اتفاق افتاده و موضوع جدیدی نیست. بنده دو سه بار تاکید کردم که هر کس مرتکب جرمی شده باشد چه دستگیر شده باشد یا خیر،‌ اگر توبه کرده و جبران کند از لحاظ شرعی و قانونی برخورد با او متفاوت خواهد بود حتی اگر دستگیر شده باشد.

وی افزود: اگر کسی بازداشت شد قبل از صدور کیفرخواست جبران کند مثلا اختلاس کرده و پول برگرداند مجازات او متفاوت می شود. حتی اگر پرونده فرد به دادگاه برود قبل از صدور حکم قانون با او به گونه دیگر برخورد خواهد کرد و پس از صدور حکم و قطعیت حکم نیز در موارد تعزیری،‌ اگر فرد پشیمان شود از لحاظ قانونی و شرعی با او برخورد دیگری می‌شود.

وی تاکید کرد: توبه یکی از نعمت‌ها خدا است و هر کسی موفق به توبه نمی‌شود، ان‌شالله ما در همه زمینه‌ها اگر خطای کرده باشیم از این نعمت الهی برخوردار شویم.

ادامه دارد ...

کد N99972

وبگردی