آفتاب

گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و آلمان درباره مذاکرات هسته‌یی

گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و آلمان درباره مذاکرات هسته‌یی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با اشتاین مایر، وزیر خارجه‌ی آلمان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار که در حاشیه‌ی اجلاس امنیتی منونیخ انجام شد دو طرف درباره‌ی آخرین موضوعات روابط دو جانبه و همکاری‌های اقتصادی دو کشور و هم‌چنین مذاکرات ایران با 1+5 گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

ظریف در این دیدار با اشاره به همکاری‌های گسترده‌ی ایران و آلمان در حوزه‌ی اقتصادی در گذشته نه چندان دور اظهار امیدواری کرد که با تحولات جدید و فرصت‌های ایجاد شده همکاری‌های دو کشور بتواند در جهت منافع ملی دو کشور ادامه یابد و دو طرف از این فرصت‌ها استفاده کنند.

او با اشاره به برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 که قرار است 29 بهمن در وین انجام شود اظهار کرد: روند گفت‌وگوهای آینده و اعتمادسازی هر چه بیش‌تر به دو طرف کمک زیادی خواهد کرد.

در این دیدار اشتاین مایر از روند جاری پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 و چشم‌انداز آینده‌ی آن استقبال کرد و گفت: این مذاکرات باید به صورت جدی دنبال شود.

وی با اشاره به بحران و تحولات سوریه گفت که کشورش از حضور ایران در نشست "ژنو 2" استقبال کرده است و اظهار امیدواری کرد که ایران برای دست‌یابی به راه حل صلح‌آمیز در این‌باره نقش موثر خود را ایفا کند.

انتهای پیام

کد N99827

وبگردی