آفتاب

ازدواج با دختران عضو اخوان المسلمین ممنوع شد

ازدواج با دختران عضو اخوان المسلمین ممنوع شد

رئیس سابق دانشکده مطالعات اسلامی دختران الازهر با صدور فتوایی، ازدواج با دختران عضو جماعت اخوان المسلمین را باطل اعلام کرد و خواهان فسخ آن شد.

به گزارش آفتاب به نقل از قدس آنلاین، خانم دکتر سعاد صالح عضو کمیته سیاست گذاری حزب ملی و رئیس سابق دانشکده مطالعات اسلامی دختران الازهر که به مفتی زنان مشهور است، با صدور فتوایی خطبه عقد با دختر عضو اخوان المسلمین را باطل دانست.
مفتی زنان علت صدور این فتوا را محافظت از کیان و منافع خانواده، دین و کشور عنوان کرد.
صالح با حضور در برنامه فقه زنان در شبکه الحیات2 در پاسخ به سؤال یکی از بینندگان که گفته بود پسرش در جریان اعتراضات میدان الرابعه العدویه قاهره با یک دختر عضو اخوان المسلمین آشنا شده بود گفت: تفکر اخوانی تفکری مسموم و مخالف با واقعیت دین است وازدواج با این دختران منجر به بروز بسیاری از مشکلات برای خانواده وی خواهد شد و پس از آن نیز بر تربیت کوکان تأثیر خواهد گذاشت.
این فتوا یک روز پس از صدور فتوای عجیب مظهر شاهین امام و سخنران مسجد عمر مکرم صادر می شود. این مبلغ با صدور فتوایی خواستار طلاق دادن زنان عضو اخوان المسلمین شده بود.
شاهین که در برنامه تلویزیونی مع الشعب (با مردم) شبکه " صدی البلد " حضور یافته بود گفته بود (( اگر زن اخوانی از عضویت و هواداری خود توبه کند که هیچ، اما اگر همچنان به تفکرات تروریستی ضد ملی خود ادامه دهد باید طلاق داده شود و به خانه پدرش برود)).
این فتواهای جنجالی با واکنش های متعدد شخصیت های اسلامی مخالف و موافق مواجه شده و بسیاری از آنها آن را دیدگاه شخصی منبعث از اختلافات سیاسی دانستند.
کد N99491

وبگردی