آفتاب
اشتون:

اتحادیه اروپا و آمریکا در حال مذاکره برای کمک مالی به مخالفان اوکراینی هستند

اتحادیه اروپا و آمریکا در حال مذاکره برای کمک مالی به مخالفان اوکراینی هستند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مذکره این اتحادیه با آمریکا برای ارائه کمک مالی به مخالفین اوکراینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "کاترین اشتون" با اعلام این مطلب در ادامه گفت: بسته کمک های امریکا و اتحادیه اروپا به مخالفین اوکراینی شامل مواردی برای گذر از دوران انتقال و تشکیل دولت انتقالی خواهد بود.

این بسته اقتصادی برای کمک به دولت انتقالی برای انجام اصلاحات اقتصادی و سیاسی و همچنین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ارائه می شود.

اشتون در حالی از احتمال اعطای کمک مالی به مخالفین اوکراینی خبر می دهد که روسیه با توجه به احتمال روی کار آمدن این افراد در اوکراین ارائه کمک 15 میلیارد دلاری و همچنین طرح کاهش بهای گاز صادراتی خود به این کشور را، به تعویق انداخته است.

اوکراین این روزها به نوعی شاهد تقابل روسیه و غرب است. روسیه از "ویکتور یانوکوویچ" حمایت می کند و کشورهای غربی از مخالفان او. هر چند یانوکوویچ برای آرام کردن مخالفین طرح کنار رفتن "نیکلای آزاروف" نخست وزیر اسبق، و همچنین برگزاری انتخابات زودهنگام را به پارلمان اوکراین داد اما مخافین اعلام کرده اند که فقط با کنار رفتن وی از قدرت به اعتراضات خود پایان می دهند.

در جریان اعتراضات اخیر اوکراین که بزرگترین تظاهرات بعد از وقوع انقلاب نارنجی در این کشور به شمار می رود، بیش از 500 هزار معترض در خیابانهای کی یف دست به تظاهرات ضد دولتی زده و خواستار کنار رفتن دولت شدند. اعتراضات اوکراین از 21 نوامبر 2013 (30 آبان) و بعد از تصمیم دولت برای تعلیق گفتگوها با اتحادیه اروپا آغاز شد. اروپایی ها معتقدند تصميم کی يف تحت فشار روسيه صورت گرفته است.

 

کد N99201

وبگردی