آفتاب

اردن: اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت نمی‌شناسیم

اردن: اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت نمی‌شناسیم

وزیر خارجه اردن اعلام کرد: امان یهودیت اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، ناصر جوده، وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد که کشورش با به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" و پذیرش یهویت اسرائیل مخالف است.

وی در خصوص سفرهای جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و پیامدها و تاثیرات آن بر اردن ومساله فلسطین تاکید کرد: تمامی مسائلی که در خصوص به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" مطرح می‌شود، غیرقابل قبول است.

جوده تاکید کرد: هیچگونه دلایل و اسناد مکتوبی از سوی آمریکا برای حل اختلافات میان کشورهای عربی و اسرائیل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اردن نماینده با جایگزینی برای هیچ یک از طرفین در مذاکرات صلح خاورمیانه نیست، گفت: امان به نیابت از فلسطینی‌ها مذاکره نمی‌کند بلکه این کشور طرفی مهم و اصلی در روند مذاکرات است چرا که مسائل راه حل نهایی با مسائل حیاتی و مهم اردن در ارتباط است.

همچنین عبدالله النسور، نخست‌وزیراردن در نشستی در پارلمان این کشور به نقش اردن در مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل و تاثیر آن بر کشورش اشاره کرد و گفت: امان وطن جایگزینی برای هیچ کس نخواهد بود و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در تمامی سفرهایش به منطقه با تمامی طرف‌ها از جمله امان به خاطر نقش اساسی که در مذاکرات صلح دارد، بحث و گفتگو کرد.

انتهای پیام

کد N98993

وبگردی