آفتاب
ظریف در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فونیکس:

نقض حقوق بشر اسرائیل پذیرفتنی نیست

نقض حقوق بشر اسرائیل پذیرفتنی نیست

کشتار دسته جمعی یهودیان در جنگ جهانی دوم یک تراژدی کشتار وحشتناک بود که هرگز نباید دوباره اتفاق بیافتد/ ما هیچ اقدامی علیه یهودیان انجام نمی‌دهیم و احترام زیادی در داخل و خارج از ایران برای آنها قائلیم/ کشورمان می‌خواهد به شکاف بی‌اعتمادی با غرب پایان دهد.

وزیر امور خارجه از نقض خقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی انتقاد و تاکید کرد: نقض حقوق بشر اسرائیل غیرقابل تحمل است و پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فونیکس، با محکوم کردن كشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم،گفت: کشتار دسته جمعی یهودیان در جنگ جهانی دوم یک تراژدی کشتار وحشتناک بود که هرگز نباید دوباره اتفاق بیافتد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما هیچ اقدامی علیه یهودیان انجام نمی‌دهیم و احترام زیادی در داخل و خارج از ایران برای آنها قائلیم. ما ازطرف هیچ کس احساس تهدید نمی‌کنیم.

وی با انتقاد از نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: نقض حقوق بشر اسرائیل غیرقابل تحمل است و پذیرفتنی نیست. حقوق ملت فلسطین از شصت سال پیش نقض می‌شود. کشور ما نمی‌تواند این مسئله را قبول کند که برخی کشورها از اقدامات غیر قانونی برای تهدید دیگران استفاده می‌کنند.

ظریف با اشاره به مسئله هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: کشورمان می‌خواهد به این شکاف بی‌اعتمادی با غرب پایان دهد. ما می‌خواهیم به دور باطل خاتمه دهیم و از همه راه‌ها استفاده کنیم تا بار دیگر اعتمادسازی کنیم. بالاخره امنیت دیگران همچنین امنیت ما است.

وزیر امور خارجه با تاکید بر حق کشور ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای گفت: این تنها در سایه یک راه حل اجماع و توافقی به دست می‌آید. ما این مسئله را که به ما دستور داده و امر و نهی شود را نمی‌پذیریم.

کد N98854

وبگردی