آفتاب

نبوی:مسئولان فکر نکنند کلید حل مشکلات اقتصادی در برداشتن تحریم‌هاست

نبوی:مسئولان فکر نکنند کلید حل مشکلات اقتصادی در برداشتن تحریم‌هاست

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبیین چگونگی رشد و اعتلای انقلاب اسلامی، پایه و تکیه گاه این انقلاب را مردم دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی نبوی با گرامیداشت ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : انقلاب اسلامی یک نهال بسیار پرثمر و سالمی بود که وقتی نشانده شد هر روز که گذشت تنومند تر و بارورتر شد.

وی افزود : هم ملت که آن را غرس و آبیاری کرده بود و هم مسلمانان ومستضعفان جهان شاهد میوه های شیرین آن بودند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : انقلاب اسلامی همانطور که تنومند می شد خاری در چشم دشمنان ما بود.

نبوی افزود : این مولود مبارک وقتی متولد شد با آسیب ها و چالش هایی روبرو شد، اما چون مولودی سالم و طبیعی بود همینطور که رشد می کرد این چالش ها را پشت سر گذاشت و با آن دست وپنجه نرم کرد و در نتیجه قدرت مقاومتش بیشتر شد .

وی گفت : درمورد انسان‌ها این مسئله کاملا مطرح است که این سیستم مقاومتی بدن آنها هر چقدر قوی باشد در مقابل میکروب‌ها و ویروس‌های مختلف می‌تواند مقاومت کند و عکس العمل نشان می‌دهد و بعضی از بیماری‌ها باعث تقویت سیستم مقاومتی می شوند و در مورد انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هم همین طور است .

نبوی افزود:چالش‌ها، تهدیدها و مشکلاتی که ایجاد کردند باعث شد این افت و خیزها از جمهوری اسلامی موجودی بالنده در حال ازدیاد اقتدار و ثمردهی بیشتر و بالندی بیشتر بسازد.

وی گفت : ما آنچنان که جهان بینی مان به ما راهنمایی می کند از چالش هایی که هست استقبال می کنیم و این چالش ها باعث رشد بیشتر نظام ما ومردم ما می شود .

نبوی افزود : این پیوندی که بین مردم و دینشان ، جهان بینشان و بین رهبریشان قبل از انقلاب برقرار شد و این انقلاب به ثمر نشست بحمدالله ادامه پیدا کرد و ما شاهد هستیم که از جمهوری اسلامی یک نهال تنومند ساخته است که حالا دیگر تندبادها و طوفان‌ها هم نمی تواند آن را از جای خودش برکنند و مانع ثمر دهی آن شوند .

وی در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث شد که دشمنان نتوانند جلوی پیشرفت وتوسعه کشور را بگیرند و انقلاب به مسیر خودش در توسعه ادامه دهد، گفت : این بنا صاحب بنیان های محکم بود و پایه این نظام بر اعتقادبه مردم و خودمردم پایه گذاری شد .

نبوی افزود : امروز ما می بینیم محکم ترین نظام ها ، نظام هایی هستند که از پشتوانه های مردمی بیشتر برخوردار هستند.

ی گفت : این انقلاب در تمام مراحلش با حضور و مشارکت مومنانه و معتقدانه مردم شکل گرفت یعنی زمانی که مردم هیچ چیز نداشتند، فقط دستهای خالی و فقط قلب با ایمان داشتند و یک رهبری که آنها را با الهام از قرآن و مکتب اهل بیت هدایت می کرد در آن زمان مقاومت کردند و از خود شجاعت ، گذشت و ایثار نشان دادند و با دست خالی بر نظامی پیروز شدند که آن زمان مورد حمایت شرق و غرب بود .

نبوی افزود : بعد هم قانون اساسی نوشته شد ، یک قانون اساسی که مترقی ، اسلامی ، مردمی و متناسب با فرهنگ ما بود و تمام ساختارهای این نظام روی دوش مردم بود و با رای مردم شکل گرفت .

وی گفت : هیچ جا سابقه ندارد وقتی که انقلاب پیروز می شود به سراغ رای مردم بروند ولی هم نوع نظام به رای مردم گذاشته شد که جمهوری اسلامی تصویب شد و هم قانون اساسی آن و بلافاصله رئیس جمهور انتخاب شد ، مجلس شکل گرفت و همه نهادها بر اساس رای مردم شکل گرفتند .

نبوی افزود : امروزه مشخص است وقتی که یک نظامی چنین بر دوش مردم استوار باشدو متکی بر آرای مردم و برخواسته از مطالبات و خواست آنان باشد، با تهدیدهای نظامی ، تهدیدهای اقتصادی ، تحریم ها و تبلیغات نمی توانند آن را متزلزل کنند .

وی گفت: این موجود بالنده همین طور که جلو رفت نیازهای خودش را هم شناخت و تلاش کرد که این نیازها را بتواند تامین کند .

نبوی با اشاره به مشکلاتی که دشمنان در 35 سال گذشته برای مردم بوجود آوردند افزود : درابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بلافاصله امریکایی‌ها اعلام کردند که بزودی و یک هفته و یا یک ماه دیگر این نظام فرو خواهد پاشید و مخالفین و معاندین هم روزشماری و بعد ماه شماری و سالشماری کردند تا بالاخره این خواب آشفته انها تعبیر نشد .

وی گفت : اوایل انقلاب شروع کردند به توطئه های مختلف در مرزها و نقاط مختلف و سعی کردند ناآرامی هایی بوجود بیاورند .

نبوی افزود : هر بار که این اتفاق می افتاد حضرت امام (ره) این توطئه ها را با مردم در میان می گذاشتند و وقتی که مردم به صحنه می آمدند، توطئه ها را خنثی می کردند .

وی گفت : یعنی حضور مردم همیشه راه حلی بوده است که حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب انتخاب کرده اند .

نبوی افزود : بعد آمدند و شروع به ترور مسئولین کردند و منافقین چهره خود را آشکار کردند و سرویس های اطلاعاتی دشمن کمک می کردند که مسئولان ترور شوند و انفجارها انجام شود .

وی گفت: انفجاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی انجام شد که رئیس قوه قضائیه و تعدادی از وزرا و نمایندگان مجلس به شهادت رسیدند ولی در همان حال مجلس در حالی که مجروحین روی تخت آمده بودند رسمیت خود را اعلام و کار ادامه پیدا کرد .

نبوی افزود : رهبری فوق العاده هم با آن قدرت روحی خود هر کدام از این حوادث که اتفاق می افتاد از این تهدید یک فرصت جدید برای پیشرفت جدید می ساخت و یک روحیه جدید به ملت می بخشید و ملت هم استقبال می کرد .

وی گفت : سپاه پاسداران انقلاب مولود مبارکی بود که وارد صحنه شد و بر کسانی که ترور می کردند غالب شد و محافظینی که از سپاه قرار دادند که جلوی هواپیمارباییها را گرفت .

نبوی افزود : بعد از اینکه مقداری امنیت ایجاد شد دشمنان دست به چند کودتا زدند که با اطلاعات مردمی خنثی شد و بعد هم جنگ را بر ما تحمیل کردند .

وی گفت :‌در ابتدای پیروزی انقلاب، ارتش به نوعی از هم پاشیده شده و سپاه تازه شکل گرفته بود، در این هنگام بسیج مردمی شکل گرفت و ما صاحب قدرت بازدارندگی و دفاعی شدیم وبه دستاوردهای مهم علمی دست یافتیم ودانشمندان جوان ما وارد شدند، این موجود زنده توانست با توکل بر خدا روی پای خود بایستد و نیازهای دفاعی خود را تامین کند.

نبوی افزود : بعد از جنگ تحمیلی بازسازی ها آغاز شد و زیر ساخت ها توسعه پیدا کرد وشاهد نوآوری های علمی بودیم و دانشگاه ها ، سدها و راه های کشور توسعه پیدا کرد.

وی گفت :‌قبل از انقلاب طوری القا کرده بودند که ایرانی نمی تواند، اما این باور را حضرت امام (ره) عوض کرد و اعتماد به نفس بخشیدند و در نتیجه ما صاحب جهش های علمی شدیم و بسیاری از کارهایی که نشدنی به نظر می آمد در این کشور انجام شد .

نبوی افزود :امروز ما در برخی از رشته های علمی جزء چند کشور برتر جهان هستیم .

وی با اشاره به برخی از مشکلات در کشور گفت: البته چرخ اقتصادمان روی غلتک نیفتاده است و با تورم و بیکاری دست و پنجه نرم می کنیم و ساختار اقتصادیمان به نوعی نفتی است، البته ساخت درون نظام بنا به تعبیر رهبری مستحکم است ،‌ زیرا که امام یک نظام مردمی و متکی به ایمان تشکیل دادند .

نبوی افزود: مردم وبرخی از مسئولان فکر نکنند کلید حل مشکلات اقتصادی در آن است که تحریم ها برداشته شود.

وی گفت: ما یک روزی تحریم نداشتیم ، درآمد نفتیمان زیاد بود ، اما در عین حال مشکلات اقتصادی ، تورم و بیکاری داشتیم .

نبوی افزود : بلکه اقتصاد هم باید اقتصاد مقاومتی باشد و مقاومت اقتصاد باید بالا باشد زیرا عموم اقتصادها در معرض تهدیدها و چالش های اقتصاد کشورهای شمال هستند .

نبوی گفت: انقلاب اسلامی این معادله را تا حد زیادی به هم زده است .

وی تصریح کرد: در حقیقت ریشه اصلی این پیشرفت ها ، اعتماد به نفسی بود که حضرت امام (ره) و در ادامه رهبر معظم انقلاب به این ملت و به نسل جوان ما بازگرداندند .

نبوی افزود : بر اساس این اعتماد به نفس ملی، ما شاهد این نوآوری ها ، ابداعات و پیشرفت ها هستیم واین ان شاءالله آغاز راه است .

وی گفت: با توکل بر خدا می توان بسیاری از گره هایی را که به صورت عادی باز نمی شود را گشود و با مشکلات برخورد و مقاومت کرد .

نبوی در پاسخ به این سوال که چگونه انقلاب توانست یک الگوی کامل از نظام مردم سالار دینی را به مردم دنیا معرفی کند افزود : قرآن کلام وحی است و کلام وحی در اختیار ما است و کلام وحی فراتر از زمان و مکان است و هر زمان، پاسخگوی نیازها و مشکلات بشریت است .

وی گفت: در انقلاب اسلامی ، یک رهبری مردمی و دینی با مکتب و با مردم مومن به هم پیوند خوردند و این هم افزایی انقلاب و حرکت های بعدی آن را ایجاد کرد .

نبوی افزود : تصمیم گیری های نظام براساس شور ومشورت و بر اساس مشارکت مردم است .

وی گفت: مردم سالاری دینی نه چیزی التقاطی و نه از جای دیگری آمده است ،‌ بلکه کاملا برخواسته از دین ما است .

نبوی افزود : به همین دلیل در دل مردم جا افتاده است و مردم آن را دوست دارند و خودشان آن را با دستان ،‌ فکر و پشتیبانی های خود درست کرده اند و با رای خود نهادهای این نظام را بنا کرده اند و تداوم بخشیده اند و هر روز که گذشته ثمرات آن بیشتر بوده است .

وی گفت: ما وظیفه مان را نسبت به نسل جدیدمان آنطور که باید و شاید انجام نداده ایم ،‌ یعنی آنطور که باید و می بایست فرهنگ انقلاب و عمق آن را به همه نسل های جوان منتقل می کردیم ، شاید این توفیق را نداشتیم .

نبوی افزود : البته بسیج خیلی نقش داشت که این فرهنگ انقلاب را در دل بسیاری از جوانان گسترش بدهد .

وی گفت:اما هنوز نظام تعلیم و تربیت ما و دانشگاه های ما نتوانسته اند این فرهنگ را آنطور که باید و شاید در عمق جان جوان های ما ببرند ، اما این عمومیت ندارد .

نبوی افزود : ملت ما به صورت تاریخی ، ملتی موحد ،‌مومن ، معنوی و اخلاقی هستند و همیشه با آن رهبران مذهبی که مردمی و سالم بودند و در پی دنیا طلبی نبودند پیوند خوبی داشتند و این پیوند در دل تاریخ بوده است و در نتیجه وقتی که حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب آمدند ، این پیوند همیشه حفظ شده است .

وی گفت: قدرت آمریکا قدرتی مادی و شامل قدرت نظامی و ‌اقتصادی است، شاید مالکیت یک چهارم شرکت های چند ملیتی با آمریکا باشد ولی امروز دنیا فهمیده است که قدرت فرهنگی و معنوی در مصاف با قدرت مادی پیروز است .

نبوی تصریح کرد: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پایگاهی برای آمریکا در همسایگی شوروی بود و رژیم شاه ژاندارم آمریکا بود .

نبوی افزود : با پیروزی انقلاب اسلامی این نظام تبدیل به پایگاهی شد که ضد آمریکا بود وآمریکا را شیطان بزرگ می دانست و آمریکا در دنیا تحقیر شد .

وی گفت: کارتر وقتی که از ایران شکست خورد و شاه سقوط کرد و گروگانگیری شد ،‌نتوانست برای بار دوم رای بیاورد .

نبوی افزود :جمهوریخواهان ویا دمکرات‌های آمریکا از ابتدا به دنبال براندازی جمهوری اسلامی به صورت سخت ویا نرم و یا تلفیقی از آن بودند و همیشه تهدید کرده اند .

وی گفت: اما قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی به جایی رسید که دیگر مقامات و مراکز تحقیقاتی آمریکا می گفتند اگر بخواهیم به ایران حمله نظامی کنیم خطرناک است .

نبوی افزود : اوباما اقرار کرد که اگر تحریم ها بیشتر از این ادامه پیدا می کرد ، نتیجه خود را از دست می داد و ما معتمدین خود را دست می دادیم.

وی گفت:مقاومتی که متکی به ایمان الهی است ، پاسخ می دهد .

نبوی درپاسخ به سوالی که چرا نظام جمهوری اسلامی ایران نمی تواند به آمریکائیها اعتماد بکند افزود: خیلی باید ما مشکل داشته باشیم که کسی باور کند به آمریکا می شود اعتماد کرد .

وی گفت: آمریکایی ها در زمان نهضت ملی شدن نفت به ایران ضربه زدند ‌در حالی که مصدق امید به آن داشت که آمریکا یی ها به وی در مقابل انگلیسی ها کمک کند ،‌ آنها به مصدق کمک نکردند بلکه کودتا کردند و شاه را که فرار کرده بود به ایران برگرداندند .

نبوی افزود : یادمان نمی رود در دوران به اصطلاح اصلاحات، ‌آقای خاتمی رئیس جمهور وقت در مصاحبه با سی ان ان ، آنچنان از آمریکایی ها به عنوان پیروتن ها تعریف کرد و ادبیات خود را کاملا عوض کرد و خواهش کرد که این دیوار بی اعتمادی که درست شده است برداشته شود .

وی گفت: آن موقع دمکرات ها بر سر کار بودند و آقای کلینتون نه تنها پاسخ مثبت نداد ، بلکه آنها فهرست تحریم ها را تایید و اضافه کردند.

نبوی افزود : یعنی یک تجربه آن زمان هست که آن ادبیات و نوع مواجه عوض شد و اینجا طرفداران دو آتشه اصلاحات گفتند ما باید با آمریکا رابطه برقرار کنیم که پاسخ آن زمان کلینتون افزایش تحریم ها بود، بعد هم که بوش پسر بر سر کار آمد ،‌ همان زمان که آقای خاتمی اینجا با ادبیات بسیار نرم صحبت می کرد، گفت ایران محور شرارت است .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که آمریکایی ها هیچوقت قابل اعتماد نبوده اند اضافه کرد :‌ من فکر می کنم در دوره جدید هم بر اساس صحبت های اوباما ، آنها مجبور شدند که بخشی از مسائلشان را با ما حل کنند .

وی گفت: مسئولان ما باید توجه داشته باشند که ازجایگاه عزت ، حکمت ومصلحت گفت‌وگوها انجام شود .

نبوی افزود : ادبیاتی که به کار می گیرند به نوعی نباشد که خدای ناکرده مردم ما احساس کنند که آن عزت جمهوری اسلامی یک کمی خدشه دار شده است .

انتهای پیام

کد N98614

وبگردی