آفتاب

رژیم صهیونیستی دره رود اردن را منطقه نظامی ممنوعه اعلام کرد

رژیم صهیونیستی دره رود اردن را منطقه نظامی ممنوعه اعلام کرد

نیروهای رژیم صهیونیستی با یورش به تجمع صدها تن از فعالان فلسطینی در دره رود اردن، این منطقه را منطقه نظامی ممنوعه اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نیروهای رژیم صهیونیستی به تجمع صدها تن از فعالان فلسطینی در روستای "دیر حجلة" واقع در منطقه الاغوار یورش بردند و پس از اینکه این منطقه را منطقه نظامی ممنوعه اعلام کردند، تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کردند.

برخی از رهبران سیاسی نیز نسبت به اقدام نیروهای اشغالگر مبنی بر یورش به منطقه مذکور و بازداشت افرادی که در داخل آن هستند به ویژه همزمان با تاریک شدن هوا ابراز ناراحتی و نگرانی کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی به دنبال تجمع ده‌ها تن از فعالان فلسطینی در دره اردن در اعتراض به شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی این افراد را محاصره کردند.

پیشتر ده‌ها تن از فعالان فلسطینی اعلام کرده بودند که در اعتراض به تلاش‌های اسرائیل برای انضمام دره اردن به اراضی اشغالی و در اختیار گرفتن آن در چارچوب توافقنامه نهایی با فلسطینی‌ها، تجمع می‌کنند. در همین راستا نیروهای اسرائیلی دره اردن را محاصره کرده و تمام راه‌های منتهی شونده به آن را بستند.

از سوی دیگر، جنبش "صلح اکنون" برای حمایت از ساکنان برخی روستاهای فلسطینی در مقابله با تجاوزات برخی شهرک‌نشینان از این روستاها دیدن کرد.

پیشتر نیز جیمز رولی، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به 36 خانه فلسطینی در دره اردن انتقاد کرده بود.

وی اعلام کرد که ویران کردن این خانه‌ها نقض قوانین بین‌الملل است و باید هر چه سریع‌تر متوقف شود.

انتهای پیام

کد N98418

وبگردی