آفتاب

انتقاد وزارت خارجه آمریکا از سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی

انتقاد وزارت خارجه آمریکا از سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی

نیویورک، ایرنا- وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه به سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا اعتراض کرده و نتانیاهو را به تحریف سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره پیامدهای شکست روند گفتگوهای فلسطینی - اسراییلی متهم کرد.

به گزارش ایرنا جین پساکی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز یکشنبه گفت که وزیر خارجه آمریکا مخالفت بایکوت اسراییل بوده و منظور سخنانش اعمال دیگران بوده است.

وی افزود: وزیر خارجه آمریکا همواره وجود دشواری و مخالفت را پیش بینی کرده ولی انتظار دارد که همه طرف ها سخنان و مواضع وی را به شکل دقیق تصویر نمایند.

روزیکشنبه وزیرخارجه آمریکا اعلام کرد، در صورت شکست مذاکرات سازش میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی، تل آویو بعد از آن ممکن است با تحریم های بین المللی رو به رو شود.

جان کری که در اجلاس امنیتی مونیخ آلمان سخن می گفت افزود: جامعه بین المللی به صورت جدی قصد دارد در صورت شکست مجدد مذاکرات سازش میان فلسطینیان و اسرائیل تحریم بین المللی را ضد تل آویو به اجرا در آورد.

بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه به این سخنان واکنش نشان داده و گفت: تلاش برای انزوای بین المللی اسرائیل ناعادلانه است و هرگز به نتیجه نخواهد رسید چرا که اسرائیل با این فشارها از منافع استراتژیک خود کوتاه نخواهد آمد.

وی ادامه داد: اینگونه اظهارات باعث می شود فلسطینیان بیش از پیش به موضع گیری علیه اسرائیل روی آورند و از پذیرش صلح امتناع کنند و بدین گونه امکان تحقق صلح و سازش کمتر خواهد شد.

گرچه نتانیاهو نامی از کری نبرد اما گفته می شود منظور وی پاسخ به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا بوده است.

اروپام ** 2251 **1908
کد N98259

وبگردی