آفتاب

2300 کشته در درگیری های گروههای مسلح در سوریه طی ماه گذشته

2300 کشته در درگیری های گروههای مسلح در سوریه طی ماه گذشته

منابع وابسته به مخالفان سوری از کشته شدن هزاران نفر در درگیری های ماه گذشته خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الشرق الاوسط، منابع وابسته به مخالفان سوری اعلام کردند: در درگیری های میان گروههای مسلح در شمال و شرق سوریه 2300 تروریست و غیر نظامی کشته شده اند.

این منابع بیان کردند: 1747 مورد تایید شده و موثق قتل از جمعه سوم ژانویه گذشته تا سوم فوریه در درگیری های حلب، ادلب، الرقه، حماه، دیرالزور و حمص رخ داده است. همچنین 600 مورد غیر موثق نیز باید به آمار قبلی اضافه کرد.

منابع سوری از کشته شدن 979 از تروریستها وابسته به جبهه اسلامی، ارتش آزاد و جبهه النصره در درگیری ها با داعش یا انفجار خودروهای بمبگذاری شده خبر دادند که از این میان تعدادی از سوی داعش اعدام شده اند. 21 نفر در بیمارستان کودکان حلب، 32 نفر در حلب،ادلب،الرقه و حمص، 46 نفر درشمال الرقه و 14 نفر در البادیه اعدام شده اند.

531 نفر از تروریستهای داعش نیز کشته شده اند که 34 نفر خود را منفجر کرده اند و 56 نفر از سوی جبهه اسلامی و ارتش آزاد پس از اسارات اعدام شده اند.

در این میان 215 غیر نظامی در اثر درگیری های مسلحانه یا شلیک خمپاره و گلوله توپ کشته شده اند و برخی نیز از سوی داعش اعدام شده اند. 21 غیر نظامی از سوی داعش در بیمارستان کودکان حلب اعدام شده اند.

منابع سوری از مشخص نبودن سرنوشت دهها گروگان و بازداشت شده ای که طرفین از یکدیگر گرفته اند خبر دادند.

کد N100898

وبگردی