آفتاب
تذکر 23 نماینده به رئیس جمهور و وزیر صنعت؛

تذکرات مجلسی ها نسبت به توزیع سبد کالا همچنان ادامه دارد/ ضرورت تامین امنیت جان دریافت‌کنندگان سبد کالا

تذکرات مجلسی ها نسبت به توزیع سبد کالا همچنان ادامه دارد/ ضرورت تامین امنیت جان دریافت‌کنندگان سبد کالا

23 نماینده مجلس در تذکرات مختلف کتبی به رئیس جمهور و وزیر صنعت ومعدن نسبت به نحوه توزیع سبد کالا و در امان نبود جان مردم در صف های طولانی و همچنین عدم قرار گرفتن برنج ایرانی در این سبد انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر ضرغامی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

سیزده نفر از نمایندگان استان گیلان درتذکر به رئیس‌جمهور خواستار کمک به آسیب‌دیدگان بارش برف سنگین گیلان و ارسال ماشین‌آلات راهسازی برای بازگشایی راه‌ها شدند.

کولیوند و اکبریان نمایندگان کرج درتذکر به وزیر صنعت نسبت به بی‌برنامگی و عدم توجه جدی به نحوه توزیع سبد کالا و توهین به مردم در این خصوص انتقاد کردند.

بیرانوند نماینده بروجرد درتذکر به به وزیر صنعت خواستار تجدیدنظر در نحوه توزیع سبد کالا به نحوی که این سبد به دست نیازمندان برسد شد.

رحماندوست،‌ جعفری، ‌محبی، قادرمرزی، بیرانوند، حسینیان، جوکار، باقری بنابی، طاهری، بحرینی، حیدری‌طیب، حیدرپور نمایندگان تهران، بجنورد، سنقر، قروه، ملایر، تهران، یزد، بناب، گرگان، شبستر، کرمانشاه و زاهدان درتذکر به رییس‌جمهور نسبت به توزیع نامناسب سبد کالا انتقاد و تاکید کردند: چرا توزیع نامتوازن و بدون برنامه سبد کالا در دهه فجر انجام می‌شود و عامل نارضایتی از نظام و عامل تجمعات اعتراض‌آمیز می‌شود؟

آلیا نماینده تهران در تذکر به رئیس‌جمهور خواستار اصلاح شیوه توزیع سبد کالا که در دو روز گذشته نارضایتی بسیاری به بار آورده است، شد.

فیاضی نماینده نور و محمودآباد در تذکر به وزیر راه نسبت به تعلل وزارت راه در بحران اخیر برف مازندران انتقاد کرد. وی در تذکر به وزیر کشور نیز نسبت به عدم تکاپوی شهرداری نور در برف اخیر اعتراض کرد.

سلیمی نماینده محلات در تذکر ب وزیر به وزیر صنعت خواستار بیان علت عدم اختصاص سبد کالا به خیل کثیری از کشاورزان، کارگران و روستاییان شد.

چهاردولی نماینده ملایر در تذکر به رئیس‌جمهور خواستار بیان علت عدم اختصاص سبد کالا به بخش عظیمی از کارگران و کشاورزان و روستاییان شد.

موسوی، بشیری نمایندگان اهواز و پاکدشت در تذکر به وزیر اقتصاد بر بازنگری و تجدیدنظر در نحوه توزیع سبد کالا به طوری که همه اقشار مستضعف بتوانند سبد کالا دریافت کنند، تاکید کرد.

میرگلوبیات نماینده ساوه در تذکر به وزیر آموزش و پرورش خواستار بیان علت عدم پرداخت حقوق و مزایای معلمان حق‌التدریسی از چند ماه قبل شد.

طبیب‌زاده نوری نماینده تهران در تذکر به وزیر امور خارجه  نسبت به عدم پاسخ وزیر امور خارجه به اظهارات مقامات آمریکایی انتقاد و تاکید کرد: آیا پاسخ توهین گزینه نظامی در ایام مذاکرات را فرمانده سپاه باید به آمریکایی‌ها بدهد یا جنابعالی؟

وی در تذکر به رئیس‌ جمهور نیز در انتقاد به نحوه توزیع سبد کالا اعلام کرد: آیا مشکل توزیع سبد کالا منجر به وهن نظام جمهوری اسلامی در جهان نیست؟

طاهری و بذرپاش نمایندگان گرگان و تهران در تذکر به وزیر امور خارجه بر پرهیز از تایید هولوکاست که بهانه رژیم صهیونیستی برای اقدام علیه فلسطینیان شده است، تاکید کردند.

افتخاری نماینده تهران در تذکر به وزیر صنعت بر ضرورت تامین امنیت جان دریافت‌کنندگان سبد کالا از طریق انجام تدابیر لازم و رعایت کرامت شهروندان تاکید کرد.

رحماندوست و امیرآبادی نمایندگان تهران و قم در تذکر به وزیر امور خارجه خواستار  عدم بازی کردن با مسلمات سیاست خارجی جمهوری اسلامی مانند حرف دوپهلو در مورد به رسمیت شناختن اسرائیل شدند.

ندیمی نماینده لاهیجان در تذکر به وزیر صنعت بر پیگیری قرار گرفتن برنج ایرانی در سبد کالا تاکید کرد.

کد N100749

وبگردی