آفتاب

4 درصد به تعرفه واردات محصولات فرهنگی افزوده شد

4 درصد به تعرفه واردات محصولات فرهنگی افزوده شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی در بخش درآمدی لایحه بودجه مقرر کردند 4 درصد به تعرفه کالاها و محصولات فرهنگی اضافه شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی نوبت عصر روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی بخشهای درآمدی لایحه بودجه، نمایندگان مجلس با تصویب بندی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه دادند با تصویب دولت درآمد حاصل از تکالیف مقرر در پروانه اپراتورها را جهت تحقق اهداف به مصرف برسانند.

علاوه بر این به دستگاههای وابسته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شد با تایید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تا مبلغ 90 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه های سرمایه خود را به صورت تسهیلات برای کمک و حمایت از پروژه ها اختصاص دهند و مابه التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت نمایند.

علاوه بر این به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شد درآمدهایی را که بر اساس قوانین مصوب دریافت می کند به حساب درآمدی اختصاصی که توسط خزانه داری کل کشور افتتاح می شود واریز نماید.

همچنین به وزارتخانه های علوم و تحقیقات و بهداشت و درمان اجازه داده شد طبق قوانین و مقررات، درآمد حاصل از خرید عدم انجام تعهدات بورس و ارزبگیر با هزینه شخصی و جریمه های آن را اخذ و به حساب درآمد اختصاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.

وکلای ملت با تصویب بند دیگری مقرر کردند صد درصد وجوه اداره شده پرداختی از سال 85 تا سال 90 به صندوق رفاه دانشجویان، وزارتخانه های علوم و بهداشت و درمان، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کمک  جهت افزایش سرمایه صندوق های رفاه دانشجویان تلقی گردد.

نمایندگان مجلس با الحاق بندی به این تبصره به وزارت علوم و وزارت بهداشت اجازه دادند منابع ریالی حاصل از فروش ارزی که از منابع خارج از کشور در وجه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل خارج از کشور یا دانشگاههای محل تحصیل آنان پرداخت می شود را وصول و به خزانه واریز نمایند.

همچنین با الحاق بندی دیگری به لایحه بودجه دولت مکلف شد علاوه بر دریافت هرگونه عوارض دریافتی برای واردات کالا و محصولاتی که به نوعی آثار یا استفاده فرهنگی دارند از قبیل لوازم صوتی و تصویری لوح فشرده 4 درصد به تعرفه این گونه کالاها و محصولات افزوده و دریافت نمایند و درآمد آن را به خزانه واریز کنند.

کد N100652

وبگردی