آفتاب

دولت به دنبال معنای صحیح «حقوق شهروندی» است

دولت به دنبال معنای صحیح «حقوق شهروندی» است

... دادستان کل کشور گفت که دولت به دنبال معنای صحیح حقوق شهروندی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، خبرنگاری پرسید که آیا قوه قضاییه در رابطه با منشور حقوق شهروندی با دولت همکاری می‌کند یا خیر که حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در این باره گفت: هر نهادی که بخواهد از حقوق مردم دفاع کند حتما ما کمک می‌کنیم. حق‌الناس از مسائل بسیار مهم از نظر شرع و قوانین ماست منتهی در بعضی مواقع با این مساله به صورت سیاسی برخورد شده که این حقیقتا صحیح نیست ولی بحمدالله دولت دنبال این نیست بلکه به دنبال رعایت حقوق شهروندی است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: در زمان آیت‌الله شاهرودی و حتی قبل از آن هیات‌هایی ایجاد شدند تا بر روی مساله رعایت حقوق شهروندی نظارت کنند. امروز دولت دنبال همین معنای صحیح حقوق شهروندی است.

خبرنگاری با استناد به یک آیین‌نامه مصوب هیات دولت در رابطه با قانونی یا غیرقانونی بودن تبلیغات برنج و چای خارجی در صداوسیما پرسید که محسنی‌اژه‌ای گفت: من نسبت به این آیین‌نامه یا قانونی که در این زمینه وجود دارد حضور ذهن ندارم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پیگیری حادثه کارون 3 نیز گفت: در این پرونده وزارت نیرو سریع وارد شد و بلافاصله تجهیزات و ساعات تردد را اضافه کرد. ما از دستگاه قضایی نیز نماینده‌ای به آنجا فرستادیم و کار خوبی که انجام شد این بود که قبل از به نتیجه رسیدن موضوع، به حساب کلیه افرادی که به آنها خسارت وارد شده بود، پول واریز و از جنبه شخصی موضوع بسته شد. بحث کیفری موضوع هم به نفع خسارت دیده‌ها است و هم به نفع مجموعه دولت و قوه قضاییه است که در آنجا کار خوبی از طرف وزیر وقت انجام شد و ما هم تشکر کردیم.

محسنی‌اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با شکایت وزارت نفت از نیروی انتظامی، از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد.

انتهای پیام

کد N100265

وبگردی