آفتاب

افراد مغرض را هیچ وقت به کشور راه نمی‌دهیم

افراد مغرض را هیچ وقت به کشور راه نمی‌دهیم

... دادستان کل کشور گفت: متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی و بعضی از کشورهای غربی مدعی حقوق بشر، کارشان افتضاح است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، خبرنگاری گفت که با پدر یکی از کشته شدگان حادثه 88 گفت‌وگویی انجام داده که این گفت‌وگو اجازه انتشار نیافته است. این خبرنگار به نقل از فردی که با او مصاحبه شده بود گفت که در این پرونده به زور از او رضایت گرفتند و حتی قاضی به این فرد پیشنهاد داده که پانزده میلیون تومان بگیرد و از شکایت خود صرف‌نظر کند. این خبرنگار از محسنی‌اژه‌ای خواست در رابطه با صحت و سقم این موضوع توضیح دهد و اگر نسبت به آن بی‌اطلاع است در جلسه بعدی راجع به آن اظهارنظر کند.

محسنی‌اژه‌ای در این باره گفت: البته شما دارید این موضوع را نقل و قول می‌کنید اما اگر مطلبی بدون اینکه به صحت و سقم آن پی ببرید منتشر شود و بعد فردا تکذیب شود آیا شما وظیفه خود می‌دانید تکذبیه بزنید یا خیر و بر فرض اینکه تکذبیه منتشر کنید آیا همه از این تکذبیه مطلع می‌شوند یا خیر و بعد در این فاصله اگر فضای جامعه متشنج شد چه کسی پاسخگوست؟

وی ادامه داد: این خیلی طبیعی است که ما نمی‌توانیم به صرف هر شنیده‌ای، مطلبی را منتشر کنیم. اما در این رابطه من می‌گویم این مطلب از سه جهت حتما دروغ است. اول اینکه قاضی چه انگیزه‌ای دارد که بگوید به زور باید رضایت دهید؟ اتهامی که مطرح می‌شود یا جنبه عمومی دارد و یا جنبه خصوصی دارد و اگر در مواردی که موضوعی جنبه خصوصی دارد شکایت نشود پرونده پیگیری نمی‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اما راجع به اینکه من باید این قضیه را پیگیری کنم باید بگویم که خیر. من موظف نیستم. بعضی چیزها مشخص است که حتما دروغ است.

محسنی‌اژه‌ای یادآور شد: خیلی سال پیش من در مجتمع کارکنان دولت بودم. یک روز خبری منتشر شده بود که سرتاسرش دروغ بود یعنی در آن خبر تنها یک کلمه درست بود و آن اسم من بود. من به آن روزنامه زنگ زدم و گفتم این مطلبی را که زده‌اید همه‌اش غلط است. آن فرد گفت که من شنیده‌ام. من گفتم مگر باید به صرف هر شنیده‌ای، مطلب منتشر کنید؟ همچنین پرسیدم منبع شما چیست که گفت نمی‌توانم منبع را بگویم. سپس من به این فرد گفتم حالا این مطلبی را که من می‌گویم منتشر کن و او قبول کرد. بعد یک مطلب را به او گفتم و او عصبانی شد. من گفتم این هم چیزی است که تو شنیده‌ای، آیا می‌توانی آن را منتشر کنی؟

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این فرد را مورد تعقیب قرار دادید یا خیر؟ گفت: خیر. من به دلیل آنکه علیه خودم صحبت شده بود، تعقیب نکردم ولی بالاخره او فهمید که مسیرش اشتباه است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با گزارش‌های احمد شهید و مطرح شدن مطالبی مبنی بر اینکه ورود او به کشور می‌تواند مفید باشد، گفت: متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی و بعضی از کشورهای غربی مدعی حقوق بشر کارشان افتضاح است. بعضی از این کشورها بدترین جنایات را علیه ملت خودشان انجام می‌دهند. حقوق بشر امروز برای برخی کشورهای سلطه‌گر یک دستاویز شده است و می‌آیند تحت این عنوان علیه کشورهای دیگر قطعنامه صادر می‌کنند. طبیعی است که سازمان ملل باید در اینگونه موارد بی‌طرف باشد و بر اساس مستندات واقعی اقدام کند، اما این گزارشگر در طول این مدت ثابت کرده که بی‌طرف نیست و قضاوت می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه احمد شهید خلاف مقررات سازمان ملل عمل می‌کند، گفت: مستندات گزارش‌های این فرد صحبت‌های گروه‌های ضدانقلاب و کسانی است که علیه نظام ما اعلان جنگ مسلحانه کرده‌اند. حال گزارش‌های این فرد چقدر می‌تواند معتبر باشد؟

وی افزود: این فرد نمی‌خواهد به واقعیت برسد. اگر می‌خواست به واقعیت برسد ارزیابی می‌کرد و از جمهوری اسلامی سوال می‌پرسید و تحقیق و تفحص می‌کرد. از اول انقلاب تاکنون از تحقیق توسط افراد بی‌طرف استقبال شده است اما افراد مغرض را هیچ وقت راه نمی‌دهیم؛ زیرا تا وقتی که این آقایان بی‌طرف نباشند راه دادن آنها به کشور هیچ سودی ندارد.

ادامه دارد ...

کد N100194

وبگردی