آفتاب

پرونده علی مطهری در حال رسیدگی است

پرونده علی مطهری در حال رسیدگی است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده علی مطهری در حال رسیدگی است و به همه اختلاف برداشت‌ها از قانون در رسیدگی به این پرونده توجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا اعلام جرم دادستانی علیه علی مطهری نتیجه شفافی نداشت، گفت: من قبلا در این رابطه توضیح دادم. آقای مطهری مطالبی را مطرح کردند و دادستان تهران وارد شد. دو سوال مطرح شد که آیا چیزی که در مجلس گفته شده بخصوص با توجه به قانون جدید مجلس، جزو مواردی است که ابتدا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید آن را بررسی کند و اگر آن را جرم تشخیص داد به قوه قضاییه ارجاع دهد، یا خیر؟

وی ادامه داد: من قبلا گفتم طبق قانون اساسی، نماینده مجلس می‌تواند در راستای وظیفه نمایندگی اظهارنظر کند، اما نمی‌تواند توهین کند یا فحش دهد. با توجه به قانون جدید، اختلافی وجود دارد مبنی بر اینکه آیا تشخیص جرم بودن به عهده مجلس است یا خیر؟ طبق اصول مسلم قانون اساسی، کار قضا را نمی‌توان به دستگاهی غیر از قوه قضاییه محول کرد. یک ماده در آیین‌نامه جدید مجلس دقیقا مانند قانون اساسی است اما تبصره‌هایی دارد که اختلاف ایجاد می‌کند. اخیرا از شورای نگهبان در این رابطه سوال شده و جواب هم داده شده است که در اینجا وقت بیان آن نیست.

ادامه دارد ...

کد N100143

وبگردی