آفتاب

راهکارهای توسعه مناسبات ایران و ترکیه بررسی شد

راهکارهای توسعه مناسبات ایران و ترکیه بررسی شد

آنکارا - ایرنا - راهکارهای توسعه مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سرکنسول کشورمان در استانبول با رییس جدید دفتر وزارت خارجه ترکیه در این شهر بررسی شد.

به گزارش ایرنا، ˈمحسن مرتضایی فرˈ سرکنسول ایران در استانبول در دیدار ˈ اوغور کنعان ایپکˈ سفیر و نماینده جدید دفتر وزارت خارجه ترکیه در این شهر درباره چگونگی گسترش روابط دو کشور در بخش های مختلف به گفت وگو پرداخت.

سرکنسول ایران در استانبول ضرورت تقویت و توسعه همکاری های سرکنسولگری کشورمان و آن نمایندگی را زمنیه ساز توسعه مناسبات دو کشور در عرصه های مختلف عنوان کرد.

وی گفت: سفر و دیدارهای رسمی مقامات عالی رتبه دو کشور در یک سال اخیر بویژه سفر اخیر ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه به تهران و امضای چند تفاهمنامه مهم اقتصادی و بازرگانی و تلاش دو کشور به افزایش سطح مبادلات تجاری به 30 میلیارد دلار در سال 2015 بیانگر عزم و اراده جدی مقامات دو کشور در تقویت مناسبات کنونی است.

مرتضایی فر همچنین با یادآوری اینکه مرزهای دو کشور در 400 سال اخیر مرزهای صلح و صفا بوده است، توسعه روز افزون مناسبات اقتصادی را زمینه ساز گسترش روابط سیاسی و بر آورنده زمینه های صلح ، ثبات و استقرار دو کشور و منطقه عنوان کرد و بر آمادگی سرکنسولگری ایران در تلاش برای دستیابی به این هدف تاکید کرد.

اوغور کنعان ایپک نیز در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن سفر اخیر نخست وزیر ترکیه به تهران ، ابراز امیدواری کرد به زودی میزبان عالی ترین شخصیت سیاسی کشورمان در ترکیه و استانبول باشد.

وی همچنین فرهنگ غنی، تاریخ و دین مشترک دو ملت را دلیل موجه و گزیرناپذیر برای همکاری مشترک دو کشور مهم و تاثیر گذار در منطقه در عرصه های مختلف دانست.

رییس دفتر وزارت خارجه ترکیه در استانبول همچنین خواست و اراده کشورش برای حمایت از جمهوری اسلامی ایران در جهت احقاق حقوق در صحنه های بین المللی را خاطرنشان و برای تقویت همکاری ها با سرکنسولگری کشورمان اعلام آمادگی کرد.

خاورم ** 230 *1010
کد N100109

وبگردی