آفتاب
در دیدار وزیر خارجه فرانسه

ظریف: توافق ژنو فرصتی استثنایی برای منافع ایران و فراسه است

ظریف: توافق ژنو فرصتی استثنایی برای منافع ایران و فراسه است

وزیر امور خارجه‌ی کشورمان با لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در این دیدار با مرور آخرین تحولات روابط دو جانبه ایران و فرانسه ظرفیت‌های مربوط به همکاری اقتصادی دو کشور را در حوزه‌های مختلف برشمرد و فضای ایجاد شده پس از توافقات ایران با گروه 1+5 را فرصتی استثنایی برای منافع دو کشور و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود توصیف کرد.

در این دیدار لوران فابیوس، وزیر خارجه‌ی فرانسه نیز توافقات هسته‌یی ایران با 1+5 را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد دو طرف بتوانند با برداشتن گام‌های موثر فضای اعتماد متقابل را بیش از پیش مهیا کنند.

بر اساس این گزارش وزیران خارجه ایران و فرانسه در این دیدار درباره‌ی تحولات منطقه شرایط افغانستان و وقایع اخیر در سوریه و لبنان نیز گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا؛ وزیر امور خارجه‌ی کشورمان در حاشیه‌ی این اجلاس دیداری نیز با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان نیز خود داشت. که در آن دو طرف آخرین موضوعات مربوط به روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی را مرور کردند.

ظریف با تشریح تحولات مربوط به گفت‌وگوهای ایران و 1+5 و تسهیلات ایجاد شده در روند تجارت خارجی ایران و ظرفیت‌های به وجود آمده برای بهره‌برداری در روابط دو کشور برای استفاده از این فرصت تاکید کرد.

نخست‌وزیر لبنان نیز با حمایت از روند گفت‌وگوهای ایران و 1+5 ابراز امیدواری کرد با استفاده از فرصت‌های اقتصادی ایجاد شده بتوان برای ارتقای منافع دو ملت گام‌هایی برداشت.

در این دیدار دو طرف تحولات منطقه به ویژه اوضاع لبنان و سوریه را مرور کردند.

انتهای پیام

کد N100044

وبگردی