آفتاب
حواشی جلسه علنی شیفت شب مجلس؛

خریداران اوراق مشاركت سال گذشته را باید به موزه تحویل داد!

خریداران اوراق مشاركت سال گذشته را باید به موزه تحویل داد!

باهنر در پایان جلسه علنی امشب با اشاره به بارندگی شدید برف در استان های شمالی گفت: مجمع نمایندگان گیلان و مازندران در نامه ای خواستار امداد رسانی هرچه سریع تر به مردم شهرهای شمالی كشور هستند و از وزیر كشور و سایر نهادها درخواست رسیدگی دارند.

جلسه نوبت شب مجلس شورای اسلامی با حواشی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چند حواشی مربوط به این جلسه بهارستان در ادامه می آید:

** هادی قوامی نماینده اسفراین، كسانی را كه امسال اوراق مشاركت را خریده بودن را دارای مغز معیوب خواند و گفت: از 8000 هزار میلیاردی كه اوارق مشاركت عرضه شد تنها 50 میلیون تومان آن بفروش رسید كه باید این عده از خریداران را در موزه بگذاریم!

** قوامی در دفاع از اینكه كسی دیگر اوراق مشاركت نمی خرد، فریاد میزد تورم 40 درصد است و این درحالی است كه دولت می خواهد اوراق 25 درصد بفروشد كه در این زمان لاریجانی به قوامی گفت شما خودتان را اذیت نكنید! آقای عثمانی پیشنهاد خود را پس گرفت.

**لاریجانی چندین بار به نمایندگان گفت كه این 15000 میلیاردی كه برای فروش اوراق مشاركت در بودجه در نظر گرفته شده است كافی است و درخواست افزایش آن را ندهید كه بازهم نمایندگان پیشنهاد افزایش می دادند كه لاریجانی گفت: فكر نمی كنم  آخر این مسئله به جایی برسد!!

**محمد كرد بچه كه مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور است حضور فعالی در مجلس داشت و با نمایندگان مجلس و نماینده دولت صحبت و مذاكره می كرد.

** علی لاریجانی پس از یك ساعت از گذشت جلسه ی علنی امشب از صحن خارج شد و ریاست جلسه را به محمدرضا باهنر سپرد.

**قوامی اخطاری با استناد با اصل 43 قانون اساسی مطرح كرد كه باهنر به وی گفت: پیش از قرائت اخطارتان توصیه میكنم كه خودتان را ناراحت نكنید كه وی گفت: چشم آروم اخطار میدم! پس از خاتمه یافتن قرائت اخطار باهنر به وی گفت اصلا اخطارتان هیچ ربطی به قانون اساسی نداشت و درواقع اصلا اخطار نبود!!

** باهنر زمان كمی را برای رای گیری نمایندگان اختصاص می داد كه در توضیح این كارش گفت: شبها جلسات خیلی منطم برگزار می شود و نمایندگان به سرعت رای میدهند.

**قاضی پور بارها درخواست اعلام تذكر داشت كه هیات رییسه به وی اجازه نداد.

** باهنر در پایان جلسه علنی امشب با اشاره به بارندگی شدید برف در استان های شمالی گفت: مجمع نمایندگان گیلان و مازندران در نامه ای خواستار امداد رسانی هرچه سریع تر به مردم شهرهای شمالی كشور هستند و از وزیر كشور و سایر نهادها درخواست رسیدگی دارند.

 

کد N98152

وبگردی