آفتاب

دردسر سازی یوسف قرضاوی برای قطر

دردسر سازی یوسف قرضاوی برای قطر

درپی ادامه موضع‌گیری‌های یوسف قرضاوی علیه امارات، وزارت خارجه این کشور سفیر قطر را فراخواند و مراتب اعتراض ابوظبی را به اطلاع وی رساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین و پدر معنوی اخوان المسلمین از طریق تلوزیون رسمی قطر و یکی از مساجد اصلی این کشور بار دیگر اظهاراتی را علیه امارات و مخالفان اخوان مسلمین بیان کرد که این بار با واکنش رسمی ابوظبی همراه شد.

امارات به دلیل اینکه مسئولان قطر تریبون‌های دولتی و مذهبی را در اختیار قرضاوی قرار می‌دهند ناخرسند است. وزارت خارجه امارات امروز(یکشنبه) سفیر قطر در ابوظبی را فرا خواند.

یوسف قرضاوی در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته دوحه، و نیز در یک برنامه مذهبی که از تلویزیون رسمی قطر پخش شد، از کشورهای عرب مخالف اخوان المسلمین به شدت انتقاد و امارات را به مقابله با دولت‌های اسلامی متهم کرد.

وزارت خارجه امارات در واکنش اعلام کرد: انتظار داشتیم برادران قطریمان مانع بیان چنین اظهاراتی از سوی قرضاوی شوند و در عالی ترین سطوح تماس‌هایی با دوحه برقرار شد اما ظاهرا این رایزنی‌ها بی‌نتیجه مانده و مانع تکرار این اشتباه نشده است.

مسئولان قطری بارها اعلام کرده‌اند که مواضع قرضاوی بیانگر سیاست خارجی قطر نیست.

قرضاوی هم اکنون در قطر ساکن است. دوحه یکی از حامیان اصلی اخوان المسلمین به شمار می‌رود و این درحالی است که دولت ابوظبی به هیچ وجه میانه خوبی با اخوان ندارد.

انتهای پیام

کد N97942

وبگردی