آفتاب

طرح تحقیق و تفحص از توزیع سبد کالا با 40 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد

طرح تحقیق و تفحص از توزیع سبد کالا با 40 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح تحقیق و تفحص از چگونگی انتخاب اقلام سبد کالا با امضای 40 نماینده مجلس به هیات رئیسه خبر داد و گفت: صف های طولانی مردم برای گرفتن دو کیلو برنج و چهار مرغ در دهه فجر در شأن نظام نیست.

علی علیلو در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اعلام خبر ارائه طرح تحقیق و تفحص از چگونگی انتخاب اقلام سبد کالا به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: معیارهای وزارت صنعت و معدن برای انتخاب اقلام سبد کالا، علت عدم انتخاب برنج ایرانی، عدم استقبال وزارت صنعت از تولیدات داخلی برای قراردادن در سبد کالا و عدم شمول بسیاری از اقشار آسیب‌پذیر مانند کارگران و کشاورزان در گروه افرادی که سبد کالا دریافت می کنند، از مهمترین محورهای این تحقیق و تفحص است.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صف های طولانی مردم برای گرفتن سبد کالا در دهه فجر که خبرنگاران خارجی در کشور حضور دارند برای گرفتن مقدار کمی برنج و مرغ در شأن نظام نیست.

وی تاکید کرد: کمک به مردم از این راه مسیر درستی نیست، متاسفم که بعد از سی‌وچهار سال انقلاب در دهه فجر مردم باید برای گرفتن مقداری مرغ و برنج در صف های طولانی بایستند. این امر موجب خبرسازی رسانه های خارجی می شود که جمهوری اسلامی بعد از سی‌وچهار سال هنوز نتوانسته وضعیت اقتصادی مردم را تامین کند و ناچار به تامین مردم از راه کوپن است.

به گزارش مهر، چندی پیش دولت اعلام کرد برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر اقدام به اهدای سبد کالا می کند. این امر مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت زیرا اولا مشخص نبود دولت از چه راهی اعتبارات لازم برای سبد کالا را تامین می‌کند و ثانیا نمایندگان به راهکار دولت برای شناسایی اقشار آسیب‌پذیر جهت ارائه سبد کالا اعتراض داشتند، زیرا بسیاری از اقشار آسیب‌پذیر مانند کارگران و کشاورزان شامل افرادی که سبد کالا دریافت می کنند، نمی شود.

کد N97861

وبگردی