آفتاب
نعمتی در تذکری مطرح کرد

باید برای جلسه نوبت شب مجلس رای‌گیری شود

باید برای جلسه نوبت شب مجلس رای‌گیری شود

نماینده مردم اسدآباد در تذکری گفت که طبق آیین‌نامه باید برای جلسه نوبت شب مجلس از نمایندگان رای‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، بهروز نعمتی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) ماده 187 آیین‌نامه داخلی در تذکری تاکید کرد که هیات رییسه مکلف به اجرای آیین‌نامه نه تفسیر آن است.

وی افزود: طبق ماده 187 آیین‌نامه جلسات مجلس باید بلاانقطاع در کلیه روزها به جز ایام تعطیل حداقل روزی چهار ساعت برگزار شود. در آیین‌نامه قید و کلمه روز و نه شب آمده است. به تعبیر ما بعد از نماز مغرب و عشاء شب می‌شود و طبیعتا دیگر روز نیست که جلسات مجلس بخواهد طبق آیین‌نامه برگزار شود.

نماینده اسدآباد در پایان گفت: باید هیات رییسه جهت برگزاری جلسه علنی نوبت شب از نمایندگان رای‌گیری کرده و کار خلاف آیین‌نامه‌ای را انجام ندهد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر رییس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: ماده 197 آیین‌نامه ناظر بر این است که اگر رییس جلسه تذکری را وارد بداند، موظف به ترتیب اثر است که بنده این تذکر را وارد نمی‌دانم.

وی به شوخی خطاب به نعمتی گفت: آقای نعمتی کارمندان نیز وقتی تعهد می‌دهند که روزی 8 ساعت کار کنند، این بدان معنا نیست که ساعت کاری آنها تنها در روز باشد ممکن است بنا بر خواست رییس‌شان مجبور باشند آن 8 ساعت را در شب نیز سپری کرده و به کارشان بپردازند. منظور از روز روشنایی روز نیست بلکه مقصود یک شبانه روز است.

انتهای پیام

کد N97784

وبگردی