آفتاب
تابش در تذکری مطرح کرد

رفع نقص دستگاه الکترونیکی رای‌گیری نیازمند پنج ساعت زمان است

رفع نقص دستگاه الکترونیکی رای‌گیری نیازمند پنج ساعت زمان است

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1393 گفت: با صحبتی که با بخش فناوری مجلس داشتم مسئولان این بخش گفتند نیاز به چهار پنج ساعت زمان کامل برای رفع اختلالات و قطعی‌های این سیستم دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا تابش با استناد به بند 4 ماده 24 و ماده 123 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: یک ساعت است که کتاب آیین‌نامه را بلند کرده‌ام که با این کار هم مقاومت خود را محک بزنم و هم بی‌تفاوتی هیات رییسه را ارزیابی کنم.

وی افزود: تذکرم مربوط به اختلال دستگاههای الکترونیک رای‌گیری مجلس بود ولی توجهی به این درخواست تذکر نشد.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1393 با تاکید بر نظرخواهی رییس جلسه از نمایندگان مجلس برای تداوم جلسات در نوبت سوم، گفت: بنده و اکثر همکاران موافق شیفت شب هستیم ولی باید به نظر نمایندگان توجه شود. به رییس این موضوع را گفتم، ایشان گفت مگر نمی‌خواهید لایحه سریعتر تمام شود. گفتم چرا ولی باید نظر نمایندگان را جویا شوید.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های الکترونیکی رای‌گیری مجلس همان‌طور که از صبح ملاحظه کرده‌اید خراب است. بنده علت را از بخش فناوری جویا شدم و مسئولان این بخش گفتند نیاز چهار پنج ساعت زمان کامل برای رفع قطعی این اختلالات هستیم.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1393 خطاب به باهنر تاکید کرد: شما شرعا موظف به انجام این کار هستید.

باهنر در واکنش به تذکر تابش،‌ گفت اگرچه مجلس این روزها با فشار کاری زیادی روبرو است ولی تلاش می‌کنیم تا آنجا که بشود تذکرات و اخطارهای نمایندگان را گوش کنیم.

وی با تاکید بر تصمیم هیات رییسه برای تداوم جلسات رسیدگی بودجه در نوبت سوم، گفت: موظف به رعایت آیین‌نامه هستیم. در صورت اخطار نمایندگان و پذیرش رییس جلسه، اخطار به رای گذاشته می‌شود. اگر رییس اخطار را بد فهمید یا اصلا نفهمید باید عبور کرد. این مساله درباره تذکرات وجود ندارد.

باهنر تاکید کرد: برداشت‌مان از آیین‌نامه شاید درست نباشد اما اتفاق‌نظر هیات رییسه این است که برای تداوم جلسات رسیدگی به لایحه بودجه نیاز به رای‌گیری نداریم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دوستان گفتند تفسیر آیین‌نامه که قانونی عادی است بر عهده نمایندگان است، اشکالی ندارد اگر فکر می‌کنید رییس جلسه برداشت درستی از آیین‌نامه ندارد می‌توانید به امضای 10 نفر از نمایندگان طرحی را به هیات رییسه ارسال کنید.

باهنر متذکر شد: اما طی شدن روال قانونی طولانی است. تا آن زمان بنده شرعا حق ندارم به تاکید نمایندگان اهمیت بدهم بلکه مکلف به عمل به فهم خودم هستم.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: آقای ابوترابی نیز در جلسه قبل نظر هیات رییسه را اعلام کرد و رای استمزاجی گرفت و اگر دوستان به برگزاری جلسه نوبت سوم رای دادند، ما معتقدیم مسیر قانونی باید طی شود اما فرصت این کار را نداریم بنابراین اجازه دهید به تفسیر خود عمل کنم.

انتهای پیام

کد N97757

وبگردی