آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

مرکز خدمات حوزه به معیشت طلاب توجه ویژه‌ای داشته باشد

مرکز خدمات حوزه به معیشت طلاب توجه ویژه‌ای داشته باشد

یک مرجع تقلید، بر اهتمام ویژه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به وضعیت معیشت طلاب تاکید کرد.

یک مرجع تقلید، بر اهتمام ویژه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به وضعیت معیشت طلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌منطقه قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی در دیدار با حجت‌الاسلام حسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، درجه بندی طلاب در دریافت شهریه را یکی از راه‌های رسیدگی به وضعیت معاش آنها دانست.

وی افزود: اگر فضلای حوزه به اندازه طلبه‌ها شهریه دریافت کنند واقعا اجحاف و ظلم در حق آنها روا شده است از این رو باید طلاب ممتاز از نظر دریافت شهریه رتبه بندی شوند.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده در خدمت رسانی به طلاب گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خدمات قابل تقدیری به طلاب ارائه کرده که گزارشات و عملکرد مرکز این خدمات را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت معیشتی طلاب به واسطه تورم و گرانی در جامعه، باید به صورت جدی به امور طلاب رسیدگی شود تا در شرایط سخت کنونی بتوانند زندگی عادی داشته باشند.

علوی‌گرگانی رسیدگی به معاش طلاب را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: باید توجه ویژه‌ای به طلاب داشت چرا که می‌توان با خدمت رسانی طلاب را دلگرم و معاش آنها را تامین کرد.

وی اظهار کرد: تنها مبنع درآمد اکثر طلاب، شهریه است که شرایط سختی را برای طلبه‌ها در جامعه به وجود می‌آورد و این شرایط با نقطه ایده‌آل فاصله زیادی دارد و لازم است با برنامه‌های خدماتی به طلاب او را به تحصیل علم و دانش علاقه مند کنیم.

وی ادامه داد: این کار موجب می‌شود طلاب ممتاز و نخبگان حوزه بتوانند در شرایط اقتصادی بهتری در راستای اجتهاد و مرجعیت تلاش کنند و با استفاده از تجربیات به مقام علمی بالاتری دست پیدا کرده و به اهداف الهی خود در زندگی برسند.

علوی‌گرگانی در پایان تاکید کرد: لازم است با رسیدگی به زندگی طلاب، خلاء‌ها را رفع کرده و خدمات را برای این قشر افزایش دهید.

انتهای پیام

کد N97279

وبگردی