آفتاب

زنان داعشی، واحد نظامی تشکیل دادند

زنان داعشی، واحد نظامی تشکیل دادند

تسنیم نوشت:

منابع وابسته به مخالفان سوری از تشکیل واحدهای نظامی ویژه زنان در گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در استان الرقه سوریه خبر دادند.
به گزارش پایگاه الشرق الاوسط، منابع وابسته به مخالفان سوری از تشکیل دو گردان ویژه زنان در استان الرقه سوریه از سوی گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام برای مقابله با افرادی که با استفاده از پوشش زنانه به این گروه ضربه می زنند، خبر دادند.

این منابع بیان کردند: این دو گردان «الخنساء» و «ام‌الریان» نام دارند. شرایط استخدام در این گردان‌ها مجرد بودن، داشتن سن 18 تا 25 سال و همکاری تمام وقت با داعش است. افراد این گردان ها 25 هزار لیره سوریه یعنی معادل دویست دلار در ماه حقوق می‌گیرند.

منابع مذکور از گشت زنی اعضای این گردان ها در خیابان های الرقه و ایجاد مانع ایست بازرسی برای بازرسی از رهگذران زن خبر دادند.

از سوی دیگر ابراهیم مسلم از سرکرده های مخالفان در گفتگویی با روزنامه الشرق الاوسط گفت: اخباری درباره نفوذ مخالفان با پوشش زنانه در مراکز داعش و عدم برخورد با آنها مخابره شده است و تشکیل گردان های زن برای متوقف کردن این پدیده است زیرا اعضای داعش نمی توانستند زنان را بازرسی کنند و هم  اکنون با تشکیل این گردان ها این امکان میسر خواهد شد.

این در حالی است که برخی رسانه ها این اقدام داعش را مقدمه ای برای به کارگیری زنان در فعالیت های نظامی و تامین نیازهای امنیتی این گروه دانستند.

52261

کد N96721

وبگردی