آفتاب
انتشار فایلهای صوتی مرتبط با پرونده مرسی؛

توصیه خالد مشعل به سران اخوان المسلمین مصر جدی گرفته نشد

توصیه خالد مشعل به سران اخوان المسلمین مصر جدی گرفته نشد

منابع فلسطینی اخیرا برخی فایلهای صوتی مرتبط با پرونده اتهامات محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در موضوع جاسوسی را منتشر کرده اند که در آن برخی توصیه های خالد مشعل به اخوان المسلمین پیش از برکناری از قدرت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه فلسطینی سما به تازگی متن برخی فایلهای صوتی مرتبط با پرونده اتهامات "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر در موضوع جاسوسی را منتشر کرده است.

در بخشی از این فایلهای صوتی به گفتگوی میان برخی شخصیتهای حزبی همپیمان با اخوان المسلمین مصر و "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس در هتل اینترکنتیننتال قاهره مربوط می شود.

در این گفتگوی رو در رو "ابوالعلا ماضی" رئیس حزب الوسط و "عصام سلطان" معاون وی با مشعل درباره تحولات مصر و منطقه بحث و تبادل نظر می کنند و تاریخ این گفتگو به 12 مه 2012 مربوط است.

خالد مشعل در گفتگو با این دو شخصیت مصری، این سوال را مطرح می کند که آیا به نظر شما فرصت کنونی زمان مناسبی برای حضور یک شخصیت اخوانی در مقام ریاست جمهوری مصر است؟ 

مشعل در ادامه نظر خود را در این باره اعلام کرده و می گوید: من به "محمد بدیع" رهبر اخوان المسلمین و "خیرت الشاطر" از رهبران اخوان توصیه کردم که با نظامیان و شخصیتهای امنیتی اطلاعاتی همکاری کنند و خود را با موضوع ریاست جمهوری درگیر نکنند.

وی در ادامه با هشدار درباره شکست احتمالی اخوان المسلمین در دوران حکومت، تاکید می کند: اگر شما وارد این معرکه شوید و شکست بخورید ضربه معنوی و سیاسی بسیار بزرگی متحمل خواهید شد.

به گزارش مهر، البته آن طور که به نظر می رسد این توصیه های خالد مشعل، از سوی سران اخوان المسلمین مصر جدی نگرفته شد تا اینکه اتفاقات اخیر برای این گروه که در راس قدرت قرار داشت، رخ داد.

کد N96621

وبگردی