آفتاب

اخلال در سیستم رای‌گیری مجلس در زمان بررسی بودجه

اخلال در سیستم رای‌گیری مجلس در زمان بررسی بودجه

در جریان بررسی پیشنهادی در لایحه بودجه مربوط به افزایش سهم بخش کشاورزی از تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی دستگاه ثبت رای نمایندگان دچار اختلال شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در حالی که مجلس به بررسی بند د تبصره 5 لایحه بودجه مربوط به اختصاص بخشی از منابع ریالی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(یکشنبه) مشغول بود برخی از نمایندگان پیشنهاد افزایش سهم بخش کشاورزی از این صندوق را مطرح کردند.

در لایحه بودجه قید شده است که 10 درصد از منابع ریالی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص یابد که برخی از نمایندگان پیشنهاد دادند که این میزان به 15 درصد افزایش یابد.

بعد از طرح این پیشنهاد، ابوترابی‌فرد رئیس جلسه از نمایندگان خواست تا رای خود را در این باره اعلام کنند که بعد از اخذ رای اعلام کرد این پیشنهاد رای نیاورده است. در این هنگام بسیاری از نمایندگان با دو دو کردن به نشانه اعتراض و حتی ایجاد همهمه‌ای اعلام کردند که دستگاه‌های ثبت رای دچار اختلال شده است و رای آنها ثبت نگردیده است.

با توجه به اعتراض و همهمه ایجاد شده در مجلس ابوترابی‌فرد اعلام کرد که رای قبلی ابطال است و مجددا از نمایندگان خواست رای خود را برای دومین بار ثبت کنند. این بار نیز برخی از نمایندگان گفتند که سیستم ثبت رای آنها خراب است.

در این هنگام ابوترابی‌فرد از ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس خواست تا تذکرات کتبی را قرائت کند تا در خلال این فرصت مسئولان فنی مجلس به بازیابی دستگاه‌های ثبت رای بپردازند.

برای بازیابی دستگاه‌های هیأت رئیسه از نمایندگان خواست تا مجددا حضور خود را در مجلس ثبت کنند چون سیستم‌ها بازیابی شده‌ است.

این کار حدود 10 دقیقه طول کشید ولی باز هم تعدادی از دستگاه‌های خاموش بود به همین دلیل ابوترابی‌فرد از نمایندگان خواست تا تذکرات خود را مطرح کنند.

در مجموع می‌توان گفت حدود 30 دقیقه وقت مجلس به دلیل اختلال در سیستم رای‌گیری نمایندگان گرفته شد و در نهایت بعد از این مدت نمایندگان مجددا رای خود را درمورد این پیشنهاد اعلام کردند. پیشنهادی که با 152 رای موافق، 50 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه مورد موافقت قرار نگرفت.

انتهای پیام

کد N96503

وبگردی