آفتاب
با تصمیم نمایندگان‎؛

سرمایه‌گذاری از حساب صندوق توسعه ملی با احتساب سود امکان‌پذیر شد

سرمایه‌گذاری از حساب صندوق توسعه ملی با احتساب سود امکان‌پذیر شد

در سالهای اخیر به دلیل تلاطمات نرخ ارز بین بانک‌های مرکزی و بانکهای خصوصی نقل وانتقالاتی صورت گرفت و در شرایطی که مابه التفاوت نرخ ارز ایجاد می‌شد یک راهکار مالی به وجود می‌آمد که زمینه برای سوء‌استفاده را فراهم می‌کرد.

با پیشنهاد عده‌ای از نمایندگان و رئیس مجلس عبارت «سود حاصل از سرمایه گذاری به حساب صندوق توسعه ملی واریز و مجددا جهت اهداف صندوق به کار گرفته شود» به آخر بند الف تبصره ۵ اضافه گردید و در ‌‌نهایت به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الیاس نادران در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال۹۳ کل کشور در مخالفت با سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در بانکهای خصوصی اظهار داشت: در سالهای اخیر به دلیل تلاطمات نرخ ارز بین بانک‌های مرکزی و بانکهای خصوصی نقل وانتقالاتی صورت گرفت و در شرایطی که مابه التفاوت نرخ ارز ایجاد می‌شد یک راهکار مالی به وجود می‌آمد که زمینه برای سوء‌استفاده را فراهم می‌کرد.

نماینده مردم تهران درادامه این مطلب افزود: اصل مسئله آن است که آنچه در قانون برنامه آمده بود برداشت و سپرده گذاری ارزی است و نه سپرده گذاری ریالی.

نادران با بیان اینکه در اینجا اجازه داده شده که صندوق توسعه ملی در بانکهای خصوصی سپرده‌گذاری ریالی بکند، گفت: خواهش من این است که باتوجه به سوء استفاده‌هایی که در سالهای اخیر در این زمینه بوجودآمده بود به حذف بانکهای خصوصی رأی بدهید.

وی در پاسخ سئوال علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه اگر این موضوع با فرض سود باشد بازهم مشکلی دارد یا خیر، عنوان کرد: خودحکم بند الف مخالف برنامه است و نه حذف آن، اما اگر با سود باشد مشکل حل می‌شود.

در ادامه با پیشنهاد عده‌ای از نمایندگان و رئیس مجلس عبارت «سود حاصل از سرمایه گذاری به حساب صندوق توسعه ملی واریز و مجددا جهت اهداف صندوق به کار گرفته شود» به آخر بند الف تبصره ۵ اضافه گردید و در ‌‌نهایت به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

کد N96324

وبگردی