آفتاب

توصیه قابل توجه لنکرانی: منصفانه به توافقات هسته‌ای نگاه کنیم

توصیه قابل توجه لنکرانی: منصفانه به توافقات هسته‌ای نگاه کنیم

ایسنا نوشت:

یک عضو جبهه پایداری اظهار کرد: بهتر است قبل از اینکه قضاوت کنیم، منصفانه به توافقات هسته‌ای نگاه کنیم و قطعاً این مسیر با حفظ منافع ملی کشور پیش می‌رود.

کامران باقری لنکرانی شب گذشته (شنبه) در سلسله جشن‌های بزرگ دهه فجر در مسجد اهل بیت(ع) با ابراز خرسندی از پیشرفت و تعالی ایران در بسیاری از عرصه‌های علمی گفت: اگرچه کشورهای خارجی در سال‌های اخیر مسیرهای حمایتی را از ما دریغ کرده‌اند اما ایران با استفاده از دانش مدرن به سوی حل مشکلات پیش رفته است.

وزیر پیشین بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: کشور با استفاده از خودباوری و تکیه بر داشته‌های خود توانسته به پیشرفت و رشد دست پیدا کند و در این شرایط دشمن همه تلاش خود را برای وارد ساختن ضربه به نظام اسلامی به کار گرفته است تا مانع از پیشرفت ایران شود.

وی با بیان اینکه "اگرچه جمهوری اسلامی ایران همواره حسن نیت خود را ثابت کرده اما زیاده‌خواهی‌های آمریکا کاسته نشده است و هنوز بحث از گزینه نظامی را مطرح می‌کنند"، افزود: آمریکا با خوی استکباری خود در بحث حمایت از حقوق بشر سیاست و کارنامه‌ای دوگانه در دست دارد و حاضر نیست از خوی استکباری خود دست بردارد.

لنکرانی با تاکید بر اینکه "دشمن‌شناسی یکی از ارکان مهم سیاست به شمار می‌رود"، تاکید کرد: امروز باید بدانیم در مذاکرات خارجی با چه دشمنانی مواجهیم که در راستای نابودی نظام اسلامی گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به اقتدار و قدرت ایران در عرصه‌های جهانی، تصریح کرد: گروه 1+5 به عنوان نماینده قدرت‌های جهانی در مقابل ایران قرار گرفته و ایران در این میان قدرت و اقتدار خود را به خوبی نشان داده است که اگر غیر از این بود، مطمئناً در وضعیتی بدتر از عراق و افغانستان مورد حمله قرار می‌گرفتیم.

این فعال سیاسی در ادامه، کاهش وابستگی کشور به نفت و تبلور آن در بودجه را امری ضروری دانست و گفت: قدرت‌های بزرگ دارای بازارهای متعددی در جهان هستند و اگر به جامع‌نگری در مسائل اقتصادی دست نیابیم، نمی‌توان آسیب‌های جدی در اقتصاد را از میان برد. اقتصاد مقاومتی راهگشای توسعه است و از نمایندگان مجلس تقاضا داریم نگاهشان در رسیدگی به قانون بودجه به سمت اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌های اضافی و ریخت و پاش‌های غیرضروری باشد.

لنکرانی همچنین با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: ملت ایران هرگز زیر بار ظلم نمی‌رود. غربی‌ها باید بدانند اگرچه ادبیات دیپلماسی ما تغییر کرده است اما ملت ایران زیر بار ظلم نخواهند رفت و از منافع ملی خود در هیچ شرایطی نمی‌گذرند.

وی در ادامه ابراز عقیده کرد: برخی که دنبال تطهیر فتنه‌گران هستند، می‌خواهند قبح این حوادث را در کشور از بین ببرند، در حالی که هنوز تکلیف کسانی که در سال 88 به خیل شهدا پیوستند مشخص نیست. باید فتنه‌گران از سوی قوه قضائیه به صورت علنی محاکمه شوند تا تکلیف همه مسائل در آن جریان روشن شود.
/27220

 

کد N96314

وبگردی