آفتاب
همزمان با برگزاری جشن بزرگ انقلاب در شهرستان خرم دره صورت گرفت؛

رونمایی کتاب جامعه‌شناسی تاریخ خرم‌دره، در دوره قاجار و پهلوی و کتاب شعر «نوازش»

رونمایی کتاب جامعه‌شناسی تاریخ خرم‌دره، در دوره قاجار و پهلوی و کتاب شعر «نوازش»

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم دره، به مناسبت ۱۲بهمن سالروز، ورود امام خمینی (ره) به ایران اقدام به برگزاری جشن بزرگ انقلاب و رونمایی از دوکتاب تاریخ و شعرکرد.

زنجان: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم دره گفت: جشن‌های انقلاب اسلامی ایران باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رضا خدایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم دره، به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه جشن‌های انقلاب باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود، تصریح کرد: شناخت و فهم عمیق این انقلاب و مبانی آن، به خصوص برای نسلهای بعد از انقلاب از جهت‌های گوناگون ضروری است و باید حق شهدا و چگونگی ادا این حق برای مردم روشن شود.

در ادامه حجه الاسلام نوری‌پور، امام جمعه شهرستان خرم دره، گفت: از برکات نظام جمهوری اسلامی پیشرفت و ترقی در عرصه‌های دینداری، علوم و.. بدست جوانان متخصص ایرانی رقم خورده و پله‌های ترقی طی شد و هر روز شاهد موفقیت‌های بی‌شمار در حوزه‌های مختلف در کشور هستیم.

و ی با بیان اینکه انقلاب ما اسلام ناب را در این مملکت احیاء کرد، گفت: پرچمی را که شهدا ی انقلاب بر افراشتند باید همواره برافراشته بماند تا تحویل صاحب برحقش مهدی (عج) بشود.

نوری‌پور، فرماندار شهرستان خرم دره، نیز در ادامه ضمن گزارش فعالیت‌های شهرستان خرم دره، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و فرهنگ دوستی مردم خرم دره ۳ دانشگاه آموزش عالی با ۳۰۰۰ دانشجو در شهرستان دایر است.

وی، با اشاره به موفقیت‌های حوزه‌های فرهنگی هنری شهرستان خرم دره، گفت: شهرستان خرم دره، قطب موفق هنر موسیقی استان می‌باشد و در سایر زمینه‌ها نیز این شهرستان شاهد پیشرفت‌ها ی چشمگیر بوده است.

وی در ادمه سخنانش افزود: شهر خرم دره و روستای «قلعه حسینیه» بعنوان پایلوت اجرای طرح شهر الکترونیکی در استان زنجان انتخاب شده است، که تحقق این طرح درشهرستان علاوه بر افزایش نظم و دقت در کارهای اداری وکاهش هزینه‌ها، موجب شتاب بخشی کار‌ها و عدم نیاز به مراجعه حضوری افراد به ادارات می‌شود.

گفتنی است: در بخشی از برگزاری جشن بزرگ انقلاب در شهرستان خرم دره، برنامه‌های نظیر برگزاری مسابقه، اجرای کنسرت موسیقی سنتی و محلی، اجرای تئا‌تر، سرود، و نمایش طنز توسط بازیگران و هنرمندان صداو سیمای مرکز زنجان اجرا شد.

لازم به ذکر است: در پایان برنامه نیز از کتاب جامعه‌شناسی تاریخ خرم دره، در دوره قاجار و پهلوی با نویسندگی لیلا محمدی و کتاب شعری با عنوان نوازش به نویسندگی مونا کلانتری رونمایی شد.

کد N96102

وبگردی