آفتاب

حاشیه هایی از مراسم سالگرد 12بهمن / قطع سخنرانی حسن خمینی به دلیل آلودگی هوا

حاشیه هایی از مراسم سالگرد 12بهمن / قطع سخنرانی حسن خمینی به دلیل آلودگی هوا

ایرنا نوشت:

آیین نمادین ورود حضرت امام خمینی (ره) از پاریس به تهران و حضور ایشان در فرودگاه مهر آباد در حالی با حضور مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد که در سالهای قبل این مراسم نمادین با بی برنامگی و نارضایتی مردم انجام می گرفت.
از حضور خانواده امام تا قطع سخنرانی حسن خمینی به دلیل آلودگی هوا
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در آستانه سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی و همزمان با سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به کشور مراسمی نمادین امروز (شنبه) در فرودگاه مهرآباد و محل فرود هواپیمای امام در سال 57 برگزار شد.

**مراسمی متفاوت با سالهای گذشته

درسالهای گذشته برخی از مسئولان ذیربط مراسم نمادین ورود امام خمینی به میهن در سال 57 را بگونه ای کوته نگرانه برگزار کرده بودند و حتی در یکی دو سال با درست کردن ماکت بنیانگذار جمهوری اسلامی و ادای احترام به آن نارضایتی دلسوزان انقلاب و برخی از مردم کشور را به همراه داشتند؛ اما آیین امسال در فرودگاه مهر آباد متفاوت بود و مراسمی در شان و منزلت بنیانگذار انقلاب برگزار شد.

**حسن خمینی با خانواده آمد

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی به همراه خانواده و پدر همسرش وارد ترمینال فرودگاه مهرآباد در محل ورود پدربزرگش شد؛ البته بیت حضرت امام نیز وی را در این مراسم همراهی می کردند که از آن جمله می توان به حضور زهرا مصطفوی اشاره کرد.

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی عضو مجمع روحانیون مبارز که پدر همسر سید حسن محسوب می شود نیز یادگار امام (ره) را همراهی می کرد.

**پرواز امام خمینی به زمین نشست

به یاد حضور شکوهمند امام خمینی(ره) در سال 57 و زمانی که ایشان پابه میهن گذاشتند نوای حضور ایشان در کشور از سالن ترمینال 1 فرودگاه مهر آباد شنیده شد و با صدایی رسا حضور هواپیمای بنیانگذار انقلاب در ساعت 9 و 33 دقیقه صبح امروز 12 بهمن شنیده شد.

در هنگام معرفی نمادین پرواز پاریس - تهران و اینکه این هواپیما در حال فرود است سکوت تمام سالن فرودگاه مهر آباد را فرا گرفت و سپس شنیده شد : امام به کشور آمد.

سالن فرودگاه مهر آباد در این لحظه تاریخی مملو از شادی شد و تمامی حضار با فرستادن صلوات و پخش نقل و شیرینی یاد و خاطره آن ایام را گرامی داشتند.

**پخش فیلم ها و سورد های انقلابی

به یاد حضور تاریخی امام در روز 12 بهمن ماه 57 کلیپی از حضور ایشان و و عزیمتش به بهشت زهرا(س) و سخنرانی اش کنار قبور شهدا به همراه سرودها و شعرها و شعارهای انقلابی مردم پخش شد.

**ارتشی ها با لباس آبی آمدند

ارتشی های و جمعی از کارکنان و فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نیز با پوشیدن لباس های رسمی و کلاههای یک رنگ یاد و خاطره آن ایام و دیدارشان با امام خمینی(ره) را تداعی کردند.

**فاتحه حضار برای امام (ره) و شهدا

یادگار امام(ره) در ابتدای سخنرانی اش درخواستی را مطرح کرد و از تمامی حضار خواست تا در آغاز سی و پنجمین بهار انقلاب فاتحه ای را نثار روح امام خمینی و شهدای گرانقدر ایران اسلامی کنند که با استقبال تمامی حاضران روبرو شد.

** گلایه سید حسن از آلودگی هوای تهران

سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی در فرودگاه مهر آدباد و مراسم نمادین حضور امام(ره) به علت سرفه های مکرر قطع شد و وی با نارضایتی خطاب به برخی از مسئولان شهری حاضر در جلسه گفت: این سرفه هم از مضرات آلودگی هوا است؛ امان از این آلودگی هوای تهران!فکری بحال این معضل کنید.

**بغض های یار امام به یاد سالهای تبعید

حجت الاسلام سید محمود دعایی یار دیرین امام خمینی به بیان خاطراتی از سالهای تبعید ایشان در عراق و سایر نقاط پرداخت و در لحظاتی که این موضوعات را بیان می کرد بغض گلوی اش را گرفته بود.

برخی از حضار که با خاطرات وی همذات پنداری می کردند نیز اشک ریختند.

**استاد شاهندیان: مرحوم میناچی درسالهای قبل از انقلاب به گروه سرود ما پناه می داد

استاد شاهندیان از نوازندگان و خوانندگان سرودهای انقلابی در زمان سالهای انقلاب بود که امروز به دعوت سازمان هواپیمایی بعد از چند سال حضور یافت و خاطراتی از گروه جوانش در ایام انقلاب بیان کرد.

استاد شاهندیان در ادامه خاطراتی را از آن ایام و سرودهای زیبای آن دوران مطرح کرد و سپس یاد مرحوم میناچی را گرامی داشت و گفت: میناچی در سالهای قبل از انقلاب به گروه سرود ما پناه می داد تا در منزل مسکونی اش به تمرین بپردازیم.

بعد از این سخنان بخشی از سرودهای انقلابی با مضمون «برخیزید ای شهیدان راه خدا» که در روز ورود امام و در کنار شهدا خوانده شده بود بازخوانی شد.

** تقدیر از هنرمندان انقلابی

در ادامه این مراسم از شاعران سرودهای انقلابی، نوازندگان و خوانندگان سرودهای سالهای انقلاب تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

سخنرانی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، خاطره گویی ، سیخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی یادگار امام(ره) و بازخوانی روایات آن دوران به همراه بزرگداشت روز 12 بهمن به صورت نمادین از دیگر مراسم فرودگاه مهرآباد بود.

/2727

کد N96046

وبگردی