آفتاب
با مصوبه مجلس؛

صندوق توسعه ملی می تواند تسهیلات ریالی به طرح های فنی و اقتصادی اختصاص دهد

صندوق توسعه ملی می تواند تسهیلات ریالی به طرح های فنی و اقتصادی اختصاص دهد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی در بررسی بودجه 93 به صندوق توسعه ملی اجازه دادند در بانکهای خصوصی و دولتی سپرده گذاری کرده و تسهیلات ریالی به طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی نوبت صبح روز شنبه مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه 93 ، نمایندگان مجلس به صندوق توسعه ملی اجازه دادند تا متناسب با پذیرش و تصویب طرح ها، منابع ریالی مانده اعتبارات را در بانک های خصوصی و دولتی سپرده گذاری نمایند.

بر این اساس وکلای ملت به صندوق توسعه ملی اجازه دادند تا متناسب با پذیرش و تصویب طرح ها در ارکان اعتباری بانک های عامل، منابع ریالی مانده اعتبارات و وصولی های موضوع بندهای (5-1) و (5-2) قوانین بودجه سالها ی1391 و 1392 کل کشور را در بانک های خصوصی و دولتی سپرده گذاری نمایند تا برای پرداخت تسهیلات ریالی از طرح هایی که دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی هستند و نیز اهلیت متقاضیان آن ها به تأیید بانک های عامل رسیده است اختصاص یابد.

نمایندگان مجلس پس از پیشنهاد حذف این بند که به تصویب نرسید به رفع ابهام از این بند رأی دادند و با 236 رأی موافق عبارتی به این بند افزودند.

بنابراین عبارت "سود حاصل از سپرده گذاری به حساب صندوق واریز و مجددا جهت اهداف صندوق به کار گرفته می شود" برای رفع ابهام به این بند اضافه شد.

 

کد N95886

وبگردی