آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

انتقاد از عزل و نصب ها در سازمان انرژی اتمی/ درخواست نمایندگان برای گفتگوی لاریجانی با صالحی

انتقاد از عزل و نصب ها در سازمان انرژی اتمی/ درخواست نمایندگان برای گفتگوی لاریجانی با صالحی

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از درخواست تعدادی از نمایندگان از ریاست مجلس برای گفتگو با رئیس سازمان انرژی هسته ای در خصوص عزل و نصب های اخیر خبر داد.

حسینعلی حاجی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با انتقاد از عزل و نصب های  اخیر در سازمان انرژی اتمی گفت: لاریجانی به عنوان رئیس قوه مقننه باید مطالبات نمایندگان در این خصوص را پیگیری کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا افرادی که اختراعات و افتخارآفرینی های زیادی را در پرونده خود دارند امروز باید به جرم اختراع و ابداعات در حوزه انرژی هسته ای تنبیه شده و از مسئولیت ها کنار گذاشته شوند؟

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اوایل انقلاب نیز جریانی روی کار آمد که بچه های انقلاب را محاکمه می کرد که چرا علیه شاه شعار دادید حق نداشتید انقلاب کنید!

حاجی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر نیز مواجه با چنین جریانی هستیم که برخی جریانهای فکری بچه هایی که خط شکن افتخارآفرینی ها در سازمان انرژی هسته ای بودند را به جرم تاسیس سایت فردو و نطنز محاکمه می کنند و آنها را از مسئولیت هایشان کنار می گذارند.

وی تاکید کرد: تعدادی از نمایندگان از ریاست مجلس درخواست کردند که از مسئولان سازمان انرژی هسته ای در خصوص عزل و نصب های اخیر توضیح بخواهد که آقای لاریجانی هم این درخواست را پذیرفت.

وی گفت: مسئول این حوادث اول آقای صالحی و بعد از آن هم شخص رئیس جمهور است.

نماینده مردم شاهین شهر در پایان با بیان اینکه این مذاکرات و رایزنی ها میان ریاست مجلس و رئیس سازمان انرژی اتمی انجام شده گفت: از نتایج این مذاکرات اطلاعی نداریم.

در پی عزل و نصب های اخیر در سازمان انرژی اتمی کمیسیون امنیت ملی تصمیم گرفت کمیته ای برای نظارت بر اجرای قرارداد ژنو تشکیل دهد که مسئولیت اصلی این کمیته نظارت بر سازمان انرژی هسته ای و اقدامات این سازمان بود.

کد N95882

وبگردی