آفتاب
تذکرنمایندگان در جلسه بررسی بودجه 93

تابش:جلسه امشب مجلس بدون رای گیری از نمایندگان برگزار شده است

تابش:جلسه امشب مجلس بدون رای گیری از نمایندگان برگزار شده است

تهران- ایرنا-نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت:جلسه امروز مجلس بدون رای گیری از نمایندگان برگزار شده است و وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمدرضا تابش» در جلسه علنی شامگاه شنبه مجلس شورای اسلامی در اخطاری با اشاره به اصل 73 قانون اساسی گفت: قبل از جلسه امشب، دوستان نماینده در جلسه بعدازظهر تذاکرات بسیاری دادند و اعلام آمادگی کردند که در جلسه شب حضور داشته باشند، اما حرف آنها این بود که حضورشان در جلسه شب بر اساس مکانیزم آیین نامه داخلی مجلس باشد.

وی عنوان کرد: آقای ابوترابی فرد شما قسم خورده اید آیین نامه را اجرا کنید ،آیین نامه مجلس می گوید حداقل زمان برای بررسی لایحه بودجه 4 ساعت است و اختصاص زمان بیشتر برای آن باید در مجلس رای گیری شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: جلسات شب بدون رای و مشورت نمایندگان موضوعیت قانونی ندارد و اسامی دوستان نماینده ای که در ابتدای جلسه به عنوان غائب خوانده شد ، جایز نبود.

وی تاکید کرد که اعلام اسامی این افراد درست نبود و این کار نباید از سوی هیات رییسه مجلس رخ می داد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پاسخ به این تذکر گفت: هیات رییسه مجلس براساس برداشت خود از آیین نامه عمل می کند و تمامی اعضای هیات رییسه برداشتشان این بود که جلسه امشب برگزار شود و برای این موضوع در جلسه به توافق نظر رسیده بودیم.

وی افزود: حضور شما در جلسه علنی امشب بیانگر اراده خاص شماست و ما هرچه با هم اتحاد نظر داشته باشیم، بهتر می توانیم عمل کنیم.

ابوترابی فرد اضافه کرد: ما نخواستیم بطور فردی تصمیم بگیریم و این نظر هیات رییسه مجلس بود. مشی ما این نیست که در مقابل نظر همکاران موضع داشته باشیم.

درادامه مهدی داوتگری نماینده مراغه در تذکری خطاب به ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس گفت: ما نمایندگان با جلسات شب هیچ مشکلی نداریم اما انتظار داریم قانون و آیین نامه اجرا شود.

وی افزود: مردم تصور نکنند ما خسته می شویم ، اگر از ما بخواهند ما تا صبح کار خواهیم کرد، چرا که ما خادم ملت هستیم اما ما از هیات رییسه انتظار داریم آیین نامه را اجرا کند.

دواتگری افزود: آقای ابوترابی فرد می گوید این رویه هرساله ماست در حالی که ما فراموش نکردیم در هنگام بررسی بودجه سال 92 علی لاریجانی رییس مجلس بیان کرد به دلیل آنکه پنج شنبه ادارات در تهران تعطیل است، مجلس را هم تعطیل می کنیم، اما این موضوع امروز رخ نمی دهد.

دراین هنگام محمدحسن ابوترابی فرد تریبون دواتگری را قطع کرد و به وی اجازه نداد ادامه تذکرش را بدهد.

سیام**9173**9121**1449
کد N95357

وبگردی