آفتاب

رییس جمهور سریلانکا: تسلیم نمی شویم

رییس جمهور سریلانکا: تسلیم نمی شویم

دهلی نو - ایرنا - رییس جمهور سریلانکا روز شنبه و همزمان با دیدار یک مقام آمریکایی از کشورش گفت که کلمبو در مقابل فشارهای خارجی هرگز تسلیم نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، ˈماهیندرا راجاپاکسهˈ با اشاره به قطعنامه جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه کشورش اعلام کرد: سریلانکا حاکمیت ملی خود را مورد مصالحه قرار نخواهد داد.

به گزارش منابع خبری، او در حاشیه اجلاسی در شهر ماتوگاما واقع در نزدیکی کلمبو گفت: آنان فقط در مورد 30 روز پایانی جنگ با گروه ببرهای آزادیبخش تامیل سخن می گویند درحالی که آنچه در طی 30سال درگیری اتفاق افتاد کاملا مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به مداخله گری های آمریکا در سازمان ملل متحد جهت تصویب قطعنامه بررسی جنایات جنگی در جنگ داخلی سریلانکا گفت: تاکنون هیچ گروهی جهت بررسی چگونگی اتمام روزهای پایانی جنگ جهانی دوم در ارتباط با جنایات جنگی تشکیل نشده است.

ارتش سریلانکا پس از نبرد سنگین درسال گذشته با گروه ببرهای تامیل توانست به عملیات انتحاری و بمب گذاری های پراکنده در سرتاسر این کشور پایان دهد .

سخنان تند رییس جمهور سریلانکا همزمان با دیدار ˈنیشا بیسوال ˈ معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا از کلمبو انجام شد.

بیسوال با هدف برگزاری گفت و گو با مقامات سریلانکا درمورد وضعیت حقوق بشر به این کشور سفر کرده است .

در دو قطعنامه پیشین شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که هند نیز ازآن حمایت کرد، از دولت سریلانکا خواسته شده که به تعهدات خود در مورد حقوق اولیه انسان ها عمل کند.

دولت کلمبو می گوید اقدامات انجام شده علیه سریلانکا توسط آمریکا و سایر قدرت های غربی با هدف کسب حمایت افراد تامیل که در غرب زندگی می کنند صورت گرفته است.

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N95231

وبگردی