آفتاب

کشته و زخمی شدن 16 نفر در اثر انفجار بمب در شرق تکریت عراق

کشته و زخمی شدن 16 نفر در اثر انفجار بمب در شرق تکریت عراق

منابع وابسته به وزارت کشور عراق از کشف کارگاه ساخت سلاح شیمیایی گروههای تروریستی و کشته و زخمی شدن شانزده نفر در انفجار بمبی در شرق تکریت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه السومریه نیوز، عدنان الاسدی معاون اول وزیر کشور عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی در کارگاه ویژه ساخت سلاح شیمیایی و گاز سارین متعلق به گروههای تروریستی کشف کرده اند.

وی با اشاره به حملات به فرودگاه بین المللی بغداد و حمله به ساختمان وزارت حمل و نقل تاکید کرد: این تلاشها با هدف کم کردن فشار ازگروههای تروریستی و داعش پس از محاصره آنها در فلوجه و پاکسازی همه مناطق الانبار از گروههای مسلح است.

الاسدی بیان کرد: فلوجه طی روزهای آینده از لوث گروههای تروریستی پاکسازی خواهد شد.

وی افزود: وزارت کشور هزار زندانی را به یکی از استانها منتقل کرده است و در حال احداث زندان بزرگ در جنوب کشور که از امنیت بالایی برخوردار باشد است تا حوادث فرار زندانیان مشابه سال گذشته تکرار نشود.

خاطرنشان می شود که روز گذشته چند موشک کاتیوشا به فرودگاه بین المللی اصابت کرد که سبب زخمی شدن دو نفر و آسیب رسیدن به دو هواپیمای غیر نظامی شد.

از سوی دیگر منابع وابسته به پلیس عراق در استان الانبار از کشته شدن سه غیر نظامی و زخمی شدن 16 نفر دیگر در انفجار بمب در بازاری در طوزخورماتو در شرق تکریت در استان صلاح الدین خبر دادند.

در مناطق البوسیف دراستان نینوی نیز سه غیر نظامی در حمله افراد مسلح زخمی شدند.

کد N95229

وبگردی