آفتاب

خودروهای هندی درآزمایش ایمنی رد شدند

خودروهای هندی درآزمایش ایمنی رد شدند

دهلی نو - ایرنا - یک روزنامه هندی روز شنبه نوشت اتومبیل های پرفروش ساخت این کشور در آزمایش ایمنی اورپا نتایج بسیار پایینی بدست آورده اند.

به گزارش ایرنا ، روزنامه ˈ بیزینس استاندارد ˈ افزود: خودرو نانو متعلق به شرکت تاتا که چندی پیش ارزان ترین خودرو جهان شناخته شد نیز به همراه فلکس پولو و فورد فیگو که در هند از محبوبیت خاصی برخوردارند در آزمایش ایمنی نتایج صفر داشته اند. نتایج بدست آماده نشان داد که سرنشینان این گونه خودروها درصورت تصادف دچار صدمات جدی و حتی مرگ خواهند شد.

آزمایش ایمنی خودرو که با درجه بندی یک تا پنج انجام می شود میزان امنیت سرنشینان را در هنگام تصادف با سرعت 64 کیلومتر در ساعت نشان می دهد.

بررسی ایمنی خودروها برای اولین بار در سال 1903 میلادی توسط یک باشگاه خودور در کشور آلمان انجام شد و این مرکز توانست تا پایان سال 2012 بیش از 18میلیون عضو درسرتاسر جهان بدست آورد.

خودرو های هندی در آزمایش ایمنی انجام شده در این باشگاه نتیجه صفر را بدست آوردند. این درحالی است که پنج نوع خودرو مهم تولیدی در داخل هند بیش از 20درصد از بازار این کشور را به خود اختصاص داده اند .

این نتایج در حالی منتشر می شود که شرکت های خودرو سازی هند هفته آینده در نمایشگاه بین المللی خودرو در دهلی نو جدیدترین محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت.

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N95049

وبگردی