آفتاب

مقتدایی: رمز بقای انقلاب، وحدت کلمه در امت اسلامی است

مقتدایی: رمز بقای انقلاب، وحدت کلمه در امت اسلامی است

رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: رمز پیروزی انقلاب ما، وجود وحدت بود و امروزه نیز برای بقا و استمرار این انقلاب، باز نیازمند همان وحدت کلمه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در نخستین روز از همایش مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امروز، 12 بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بعد از 15 سال به میهن است و امت مبارز و مجاهد ایران با حضور امام(ره) میان خود، جان تازه‌ای گرفتند.

وی بیان کرد: با حضور امام(ره) جریان مبارزات مردم علیه رژیم ستم‌شاهی تقویت شد و در این ایام به اوج خود رسید تا این‌که در 22 بهمن‌ به پیروزی کامل منتهی شد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور افزود: امام خمینی(ره) در همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی به مطلب مهمی اشاره فرمودند که هم در آن روز و هم در دنیای امروز بسیار قابل توجه است و آن این‌که رمز پیروزی ما، وحدت امت اسلامی بود و رمز بقای انقلاب نیز همان رمز پیروزی ما (وحدت) است.

مقتدایی عنوان کرد: در راهپیمایی‌ها، همه اقشار جامعه، کشاورز، بازاری و کارمند، همه مذاهب، شیعه و سنی، همه اقوام، از ترک، کرد و بلوچ گرفته تا ترکمن، عرب و عجم، همه حضور داشتند و به‌واسطه همین اتحاد و یکپارچگی بود که پیروزی حاصل شد.

وی افزود: رمز بقای انقلاب نیز، باز همان وحدت کلمه است. اگر می‌خواهیم این انقلاب ادامه و استمرار داشته باشد، باید همان وحدت و اتحاد بین اقشار مختلف را حفظ کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: امروز بیش از پیش احساس نیاز به وجود وحدت می‌کنیم، چون دشمنان بیشتر از گذشته بر روی تفرقه تاکید دارند و سرمایه‌های هنگفتی را برای اختلاف‌افکنی در نظر گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی، کشور ما در امنیت بسر می‌برد و با وجود تحرکاتی که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشور ما به راه افتاده است و به بهانه‌های مختلف ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کنند، ملت ما به نیات شوم دشمنان آگاه است و تهدیدات آنان را به سخره می‌گیرند.

مقتدایی بیان کرد: ملت ما امروزه با همان اعتمادی که در اوایل انقلاب وارد جنگ تحمیلی شد و صدام را مغلوب عزم و اراده و غیرت خود ساخت، امروز نیز همان اتحاد و اعتماد وجود دارد و دشمن جرات تعرض به خاک میهن اسلامی‌مان را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دشمنان ما یک درصد احتمال پیروزی می‌دادند، بدون شک به ما حمله می‌کردند، اما آن‌چه که آنان را از غلبه بر ایران ناامید و مأیوس کرده، وجود وحدت عمیق بین اقشار و گروه‌های مختلف ملت ایران است که همچنان ایستاده و شعار می‌دهند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در پایان افزود: امیدواریم به برکت این مجالس، عهد ببندیم با خداوند که افراد ناآگاه را هدایت کنیم، به حبل‌الله تمسک بجوییم و دیگران را نیز متذکر شویم تا روز به روز بر الفت و برادری ملت‌های مسلمان افزوده شود.

انتهای پیام

کد N94969

وبگردی