آفتاب

انتقاد سازمان ملل از تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در دره رود اردن

انتقاد سازمان ملل از تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در دره رود اردن

هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل برای اراضی فلسطینی از تخریب 36 خانه توسط رژیم صهیونیستی در دره رود اردن انتقاد کرد و خواستار توقف چنین اقداماتی در کرانه باختری شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رژیم صهیونیستی این اقدام را در حالی اتخاذ کرد که نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد، امید به روند صلح خاورمیانه در بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

جیمز راولی، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل برای اراضی فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تخریب خانه‌های اردوگاه عین الحلوه در دره رود اردن، باعث بی‌خانمان شدن 66 تن از جمله 36 کودک شد.

وی همچنین عنوان کرد که سال گذشته میلادی به دلیل تخریب خانه‌ها در کرانه باختری رود اردن، بیش از هزار نفر بی‌خانمان شدند.

طبق گزارشات، روز جمعه حدود 300 فلسطینی، اسرائیلی و فعالان خارجه برای اعتراض علیه خودداری اسرائیل از رها کردن دره رود اردن در صورت دستیابی به یک توافق صلح، در خانه‌های نزدیک اریحا در کرانه باختری، کمپ‌هایی ایجاد کردند.

آنها شهرک‌سازی اسرائیل و مذاکرات صلحی را که با میانجی‌گری جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از سر گرفته شد محکوم کرده و گفتند: تلاش‌های کری در نهایت به تشکیل یک کشور ناهمگون به نام فلسطین می‌انجامد که اسرائیل را به عنوان یک "کشور" خواهد پذیرفت.

بر اساس نظرسنجی موسسه زاگبی، 21 سال پس از شروع مذاکرات صلح خاورمیانه، تنها 18 درصد از فلسطینی‌ها و 19 درصد از اسرائیلی‌ها معاهده اسلو را گامی مثبت می‌دانند. هر دو طرف معتقدند که طرف دیگر به صلح متعهد نیست.

این در حالی است که 20 سال پیش حدود 61 درصد از اسرائیلی‌ها و 54 درصد از فلسطینی‌ها نسبت به مذاکرات صلح، امیدوار بودند.

انتهای پیام

کد N94966

وبگردی