آفتاب

جلسه علنی مجلس بدون حدنصاب لازم تشکیل شد

جلسه علنی مجلس بدون حدنصاب لازم تشکیل شد

تهران - ایرنا - جلسه علنی نوبت بعدازظهر مجلس در حالی آغاز شد که مجلس حد نصاب لازم را نداشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در این جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن نمایندگان حاضر، نمایشگر صحن مجلس تعداد نمایندگان را نشان نمی داد.

در این جلسه «ضرغام صادقی» عضو هیات رییسه در حالی که تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان کشور را قرائت می کرد و 10 دقیقه از آغاز جلسه علنی گذشته بود، نمایشگر صحن ، عدد 183 را نشان داد و هنوز مجلس به حدنصاب لازم که حضور 194 نماینده است، نرسیده بود، به همین خاطر «علی لاریجانی» رییس مجلس اجازه داد تا نمایندگان تذکرات شفاهی خود را بیان کنند.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در آغاز پنجمین جلسه بررسی لایحه بودجه طی تذکری به رییس جمهور خواستار تخصیص سبد کالا به اقشار مختلف کشاورزان، کارگران و حقوق بگیران شد.

همچنین «سیدباقر حسینی» نماینده زابل با استناد به اصل 50 قانون اساسی خواستار رسیدگی به وضعیت محیط زیست در استان سیستان و بلوچستان شد.

به گفته وی وضعیت هوا در سیستان و بلوچستان 40 برابر استاندارد و 12 برابر بیش از خط خطر است و میزان آلودگی هوا حدود 6 هزار و 414 نیکرو گرم است ضمن این که شعاع دید در این استان تنها دو متر است.

وی افزود: همان اندازه که دریاچه ارومیه اهمیت دارد و حق هم است، تالاب هامون هم اهمیت دارد.

«مهرداد لاهوتی» عضو کمیسیون عمران مجلس هم طی تذکری خواستار استفاده از برنج ایرانی در سبد کالایی شد که قرار است دولت بین مردم توزیع کند.

لاهوتی گفت: در سبدی که قرار است بین مردم توزیع شود برنج هندی بین مردم توزیع می شود در حالی که خودمان مرغوب ترین برنج دنیا را داریم.

«علی محمد بزرگواری» نماینده کهکیلویه و بویراحمد با استناد به اصل سوم قانون اساسی خواستار رفع تبعیض در توزیع سبد کالا شد.

وی همچنین گفت: در لایحه بودجه 93 هم شهرستان ها و استان هایی که زیرساخت های آنها ضعیف است از نظر سرمایه گذاری مورد توجه قرار نگرفته اند.

به گفته وی حدود سه میلیون کارگر ساختمانی فاقد بیمه سلامت هستند که در حال حاضر این قشر از سبد کالا هم محروم شده اند.

همچنین «بهروز نعمتی» نماینده مردم اسدآباد خواستار تحویل سریع پیوست های لایحه بودجه به نمایندگان شد.

«محمدرضا تابش» نماینده مردم اردکان هم با استناد به اصل 3 قانون اساسی خواستار رفع تبعیض در تخصیص بودجه و رعایت توازن منطقه ای شد.

به گفته وی در حالی که میزان پرداخت مالیات و عوارض در استان یزد 840 میلیارد تومان است، مجموع بودجه ای که به این استان تخصیص داده شده 250 میلیارد تومان است که این با اصل مساوات مغایرت دارد.

وی همچنین با استناد به اصل 50 خواستار توجه به محیط زیست شد و همچنین خواستار حضور نمایندگان در جلسه علنی برای بررسی لایحه بودجه شد.

به گفته تابش در حال حاضر بین 80 تا 90 نفر از نمایندگان در صحن حضور ندارند.

«علی لاریجانی» رییس مجلس هم ضمن تایید نظر تابش از نمایندگان خواست تا در جلسه علنی مجلس حضور داشته باشند.

سیام(3)**2025**2021**9132**1449
کد N94850

وبگردی