آفتاب

تیراندازی درتظاهرات ضد دولتی در پایتخت تایلند 3 مجروح به جا گذاشت

تیراندازی درتظاهرات ضد دولتی در پایتخت تایلند 3 مجروح به جا گذاشت

تهران -ایرنا- گزارش دریافتی روز شنبه حاکی است در تظاهرات معترضین ضد دولتی در ˈبانکوکˈ پایتخت تایلند در روز شنبه که با تیراندازی مردان مسلح همراه بود، سه نفرمجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بانکوک، با وجود تصمیم دولت ˈیینگلوک شیناواتراˈنخست وزیر تایلند برای برپایی انتخابات عمومی در روز یکشنبه (13 بهمن) ، معترضین ضد دولتی که خواهان برکناری نخست وزیر هستند، امروز نیز تظاهرات گسترده ای را مقابل یک مرکز خرید در شمال ˈبانکوکˈ برپا کردند.

گزارش ها حاکی است درجریان این تظاهرات شماری از مردان مسلح دربین جمعیت شروع به تیراندازی کردند که به مجروح شدن سه تن انجامید. هنوز مشخص نیست که مجروحین از حامیان دولت بوده یا از معترضینی هستند که درصدد مسدود کردن مراکز رای گیری برای ممانعت از برگزاری انتخابات فردا بودند.

گفته می شود این تیراندازی در منطقه ای در ناحیه ˈلاکسیˈ بانکوک صورت گرفته که درنزدیکی فرودگاه ˈدون موانگˈ مقر حزب نخست وزیر تایلند محسوب می شود. این تیراندازی زمانی صورت گرفت که حامیان ˈیینگلوکˈ با گردهمایی دربرابر مقر این حزب خواستار برگزاری انتخابات بودند.

درجریان تظاهرات ضد دولتی تایلند که از اواخر ماه نوامبر(اوایل آذر) شدت گرفته است، 10 تن کشته و دستکم 577 نفر مجروح شدند.

مخالفان دولت تایلند، یینگلوک شیناواترا نخست وزیر فعلی این کشور را دست نشانده برادرش و نخست وزیر سابق می دانند که پس از اتهام های فساد مالی درخارج ازکشور بسرمی برد.

مترجمام 1450**1856
کد N94630

وبگردی