آفتاب

نظر جلایی پور درباره نقش خاتمی، هاشمی و ناطق نوری در انتخابات 92

نظر جلایی پور درباره نقش خاتمی، هاشمی و ناطق نوری در انتخابات 92

حمیدرضا جلائی پور با تاکید بر اینکه هم افزایی مدیریت خاتمی، هاشمی و ناطق نوری حول نقطه ثقل روحانی نتیجه داد، گفت: رویه انتخابات خرداد 92 در رخدادهای دیگر سیاسی در آینده نیز تکرار خواهد شد.

جلایی پور در تحلیل مسایل سیاسی امروز و آینده گفت که معتدل های جریان های اصلاح طلب و اصولگرا در جبهۀ متنوع اما واحدی در برابر افراطی گری قرار گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد که رویکرد مردم در انتخاب آقای روحانی به عنوان یک اعتدال گرا در انتخابات مجلس دهم نیز ادامه خواهد یافت.
این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اعتدال یک مشی سیاسی است که می خواهد برای پیش برد امور حتی الامکان از مخالفان کم و دایره همکاری را وسیع کند. این خواسته روحانی با مشی اصلاح طلبی نیز هم پوشانی دارد.
اهم گفت و گوی حمیدرضا جلائی پور با ایرنا در ادامه می آید:
*اعتدال یک مشی سیاسی طالب همکاری و همفکری است
*روحانی توانسته است با سرعت و مهارت تحسین برانگیزی ایران را به سمت خروج از این تونل و چشم اندازی روشن تر هدایت کند.
*اشتباهات تاکتیکی سیاسی را نباید با خطاهای بلندمدت استراتژیک اشتباه گرفت.روحانی از اشتباه پرهزینه اصلاح طلبان درس گرفتند و نتیجه اش را در رفتار پخته شان در انتخابات 92 دیدیم.
*جریان اصلی اصلاحات به لحاظ شخصیتی نمادش آقای خاتمی و به لحاظ تشکیلاتی متکایش چند حزب محوری اصلاح طلب (مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و کارگزاران و مجمع روحانیون) بود که توسط شبکه ی گسترده ای از گروه های مرجع و نخبگان و هواداران حمایت می شد. حمایت همین نیرو عامل اصلی پیروزی آقای روحانی بود
*اصلاحات در دوره 8 ساله خاتمی در چند قلمرو اقتصاد، فرهنگ سیاسی، دانشگاه ها، روابط خارجی، رسانه ها و هنر واقعاً موفق بود. اگرچه نتوانست در مجموع نظام تدبیر کشور را ملتزم به قانون و قواعد مردم سالاری کند
*به نظر من آقای روحانی حرف هایی که می زند و برنامه هایی که اعلام کرده تقریبا با برنامه اصلاح طلبان همپوشانی دارد.
*اولویت بندی اهداف توسط آقای روحانی و دولتش هوشمندانه است در راس برنامه های وی حل بحران های خارجی ایران ،سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور ،مسایل فرهنگی،گشایش سیاسی است.

/2727

کد N94584

وبگردی