آفتاب

امیر عبداللهیان: امنیت و وحدت ملی لبنان مورد توجه ایران است

امیر عبداللهیان: امنیت و وحدت ملی لبنان مورد توجه ایران است

تهران- ایرنا- معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه گفت: امنیت، ثبات و وحدت ملی در لبنان همواره از اصول ثابت و مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا به نقل از اداره دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه، «طلال ارسلان » رییس حزب دموکراتیک لبنان و رییس طایفه دروزی های ارسلانی لبنان که به منظور رایزنی و انجام مشورت های سیاسی با مقامات کشورمان در راس هیاتی به تهران سفر کرده، با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امورخارجه کشورمان دیدار کرد.

این دو در این دیدار درباره تحولات منطقه خاورمیانه از جمله تحولات لبنان ، سوریه و فلسطین گفت و گو کردند.

معاون عربی و آفریقا وزیرامورخارجه کشورمان در این دیدار درباره مساله سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی همواره از راه حل سیاسی و انجام گفتگوهای سوری - سوری و عدم دخالت خارجی در این کشور و سایر کشورهای منطقه حمایت و نسبت به احترام به نظرات و انتخاب مردم منطقه برای برون رفت از بحران های موجود تاکید می کند.

امیرعبداللهیان با اشاره به وجود رهبران حکیم و با تجربه در لبنان نسبت به آینده این کشور ابراز اطمینان کرد.

رییس حزب دموکراتیک لبنان ضمن تمجید از نقش و مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت و عدالت انسانی در جهان و منطقه، افزود: یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران ارتباط نزدیک با تمام طوائف و گروه های سیاسی در منطقه به ویژه لبنان است.

وی با اشاره به بحران سوریه تاکید کرد: گذشت زمان مواضع واقع بینانه جمهوری اسلامی در مورد سوریه را به اثبات رساند.

امیر طلال ارسلان در راس یک هیات عالیرتبه از حزب دموکراتیک لبنان به تهران سفر و در طول اقامت خود در تهران با برخی از مقامات کشورمان دیدار کرد.

سیام**9173**1535
کد N94526

وبگردی