آفتاب

آغاز بررسی سیاست های کلی جمعیت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام

آغاز بررسی سیاست های کلی جمعیت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام

تهران - ایرنا - بررسی و تدوین سیاست های کلّی جمعیّت، در دستور کار جلسه امروز (شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت و هفت بند از این سیاست ها به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،در جلسه امروز مجمع بررسی و تدوین سیاست های کلّی جمعیت با حضور اکثریت اعضا و وزیران کشور، نیرو، تعاون، کار و امور اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

در این جلسه همچنین رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، رییس مرکز آمار ایران و معاون پژوهش و آموزش سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند.

در ادامه این جلسه اعضا پس از طرح پیشنهادهای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام به بحث و بررسی در مورد موضوعات پیشنهادی پرداختند و هفت بند به تصویب رسید.

مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد سیاست های کلی جمعیت، مواردی از جمله در زمینه «ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی»، «رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه های زندگی و تربیت نسل کارآمد» بود.

«اختصاص تسهیلات مناسب بویژه بیمه درمانی برای زنان در دوره بارداری و شیردهی، ایجاد بیمه درمان ناباروری مردان و زنان و تقویت نهادها و مؤسسات حمایتی ذیربط» و « تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزند پروری و با آموزش مهارت های زندگی و ارتباطی و ارایه خدمات مشاوره ای بر مبنای فرهنگ و ارزش های اسلامی، ایرانی و توسعه و تقویت نظام تأمین اجتماعی، خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت های پزشکی در جهت سلامت باروری و فرزندآوری» نیز از دیگر بندهای مصوب در این جلسه بود.

«ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی، ایرانی و مقابله با سبک زندگی مغایر با آن» ، «ارتقای امید به زندگی، تأمین سلامت و تغذیه سالم جمعیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بویژه اعتیاد، سوانح، آلودگی های زیست محیطی و بیماری ها» و « فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم جهت تأمین سلامت و نگهداری آنان در خانواده و پیش بینی سازوکار لازم جهت بهره مندی از تجارب و توانمندی های سالمندان در فعالیت های مناسب» نیز در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.

سیام(1)**9189**1336
کد N94525

وبگردی