آفتاب
سی و پنجمین فجر استقلال/1

نقش رهبری نظام در حفظ استقلال کشور بی بدیل بوده است/ نیروهای انقلاب خود را تافته جدابافته از مردم ندانند

نقش رهبری نظام در حفظ استقلال کشور بی بدیل بوده است/ نیروهای انقلاب خود را تافته جدابافته از مردم ندانند

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز، با بیان اینکه نقش رهبری در حفظ انقلاب و استقلال کشور در مقابله با توطئه ها نقشی بی بدیل بوده است، گفت: کارگزاران نظام و نیروهای انقلاب باید همراه مردم و رهبری باشند و خود را تافته جدا بافته نداند چراکه هرکسی که به انقلاب نزدیک تر است باید احساس تعهد بیشتری کرده و بیشتر برای نظام سرمایه گذاری کند.

حجت الاسلام رضا تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به استقلال نظام جمهوری اسلامی در چهاردهه از عمر خود، اظهارداشت: استقلال به این معنا است که کسی بتواند کرامت شخصیت و حیثبت خود را حفظ کند، مورد همجمه و تهدید دیگران قرار نگیرد، زیر بار منت دیگران نباشد و خود را اداره کند.  این استقلال با ارزش است چه در بعد فردی و چه بعد احتماعی .

وی افزود: جامعه وقتی مستقل است که بتواند با تکیه بر استعداد و توانایی هایی خود زندگی و مسیرش ، را شرافتمدانه تنظیم و اداره کند. استقلال یعنی اینکه با نیروها و منابع داخلی خورمان را اداره کنیم، هیچ حاکمیت و آمریتی بر ما نباشد، خودمان تصمیم بگیریم و خودمان اجرا کنیم.

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز، با بیان اینکه ایران اسلامی توانسته است استقلال خود را در زمنیه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حفظ کند، ادامه داد: حتی برای تبادلات، معادلات و ارتباطات سیاسی، اقتصادی، علمی و ... با دنیای بیرون و دیگر کشورها نیاز به استقلال است؛ چراکه اگر در تبادلات استقلال وجود نداشته باشد به تهاجم تبدیل می شود.

وی در پاسخ به این سوال که در دهه چهارم انقلاب چه آسیب هایی وجود دارد که ممکن است استقلال کشور را تهیدید کند؟ اذعان داشت: باید روحیه خودباوری را بالا ببریم، یعنی اگر خودباروی را به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه کنیم به استمرار استقلال کمک کرده‌ایم. 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، با بیان اینکه وادادگی استقلال کشور را به خطر می اندازد، تصریح کرد: برای حفظ استقلال باید به منابع داخلی توجه کنیم، ما کشور بسیار غنی از نظر منابع طبیعی و نیروی انسانی داریم لذا اگر سرمایه های داخلی خوب مدیریت شود و برای اداره کشور تنها اتکائمان بر همین منابع باشد می توانیم همچنان که در این 35 سال قدرتمدانه جلوی زیاده خواهی استکبار ایستاده ایم، این قدرت و عزت خود را حفظ کنیم.

وی روحیه استقلال طلبی ملت ایران را ناشی از روحیه جهادی و استکبار ستیزی دانست و گفت: آموزه های دینی و آموزه های امام این روحیه را در کالبد مردم دمید و این موضوع باعث شد ملت ایران به این درجه از استقلال دست یابد و امروز شاهدیم که هیچکس نمیتواند مطلبی را به ایران دیکته کند خودمان تصمیم می گیریم و خودمان اجرا می کنیم.

تقوی در ادامه با اشاره به نقش رهبری در استقلال نظام  سیاسی در ایران، گفت: اخیرا شاهد بودیم برخی از کشورهای منطقه نیز به دنبال انقلاب بودند و قیام کردند اما کشورهایشان به جولانگاهی برای قدرت های استکباری تبدیل شده است و نه تنها استقلال بلکه حکومتشان هم زیر یوغ قدرت های غربی رفته است که دلیل اصلی آن نداشتن رهبری قدرتمند و واحد است که بتواند وحدت را بین نیروهای مختلف در این کشورها حفظ کند، اما در ایران اسلامی مردم بر محور رهبری افکارشان شکل می گیرد و وحدتشان حفظ می شود لذا دشمن نمی تواند تفرقه ایجاد کند و ملت را از هم جدا کند.

عضو ارشد جامعه روحنیت مبارز، تاکید کرد: نقش رهبری در حفظ انقلاب و استقلال کشور در مقابله با توطئه ها نقشی بی بدیل است .

وی در ادامه در توصیه ای به نیروهای انقلاب گفت: نیروهای انقلاب و هر کسی به انقلاب نزدیک تر است باید احساس تعهد بیشتری کرده و بیشتر برای نظام سرمایه گذاری کند.

تقوی با بیان اینکه کارگزاران نظام و نیروهای انقلاب باید همراه مردم و رهبری باشند و خود را تافته جدا بافته نداند، خاطرنشان کرد: راه حل حفظ استقلال و پاسداری از ارزشهای خون شهدا و مقابله با زیاده خواهی های مستکبران این است همه ید واحده باشیم، پشت رهبری بایستیم و این محوریت را با جان دل حفظ کنیم که عزت و شرف ملت ما در سایه وحدت که حول رهبری شکل گرفته است پابرجاست؛ بنابراین هر نیرویی که دلسوز تر است و نقشش در انقلاب بیشتر است باید تلاشش در این جهت بیشتر باشد.

-----

پرونده ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی/ سی پنجمین فجر استقلال -1

 

کد N94464

وبگردی