آفتاب

جزئیات طرح مورد حمایت آمریکا برای صلح خاورمیانه

جزئیات طرح مورد حمایت آمریکا برای صلح خاورمیانه

منابع خبری اعلام کردند که اخیرا یک چارچوب کاری برای توافق صلح مورد حمایت آمریکا برای خاورمیانه تعیین شده که اجازه به باقی ماندن 80 درصد از شهرک‌ صهیونیست در کرانه باختری را می‌دهد.

منابع خبری اعلام کردند که اخیرا یک چارچوب کاری برای توافق صلح مورد حمایت آمریکا برای خاورمیانه تعیین شده که اجازه به باقی ماندن 80 درصد از شهرک‌ صهیونیست در کرانه باختری را می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، به دنبال برگزاری نشستی میان رهبران یهودی آمریکا و مارتین ایندیک، یک مقام آمریکایی بلند پایه دست اندرکار در مذاکرات صلح خاورمیانه، جزئیات محرمانه دیدگاه واشنگتن نسبت به شرایط توافق نهایی فاش شده است.

این چارچوب کاری در نظر گرفته است که شهرک نشینان یهودی که حضور آن‌ها در اراضی فلسطینی از دید جامعه بین‌الملل یک نقض غیرقانونی است، در راستای یک معامله معروف به تبادل زمین با فلسطینی‌ها در همانجا که هستند باقی خواهند ماند.

طی این معامله مرزها دوباره ترسیم شده تا نزدیک به 80 درصد از خانه‌های متعلق به شهرک نشین‌ها مجدد به عنوان مکان‌هایی واقع در اسرائیل تعیین شده، در حالی که دیگر قطعه زمین‌ها به فلسطینی‌ها واگذار خواهد شد.

ایندیک که سفیر سابق آمریکا در اسرائیل بوده ظاهرا در این نشست گفته است که هرگونه معاهده صلح نهایی برای قربانیان جنگ فلسطین و اسرائیل در هر دو سوی درگیری غرامت تعیین خواهد کرد.

منابع خبری حاضر در این نشست گفتند که وی به آن‌ها گفته است علاوه بر غرامت برای آوارگان فلسطینی که یکی از تقاضاهای اصلی مذاکرات فلسطینی است به دنبال بسته‌ای مشابه برای یهودیانی خواهد بود که از آزار عرب‌ها گریخته‌اند.

به دنبال تاسیس اسرائیل در سال 1948 یهودی‌های بسیاری از دیگر نقاط خاورمیانه به اسرائیل آمدند.

یکی دیگر از نقاط اصلی این چارچوب کاری این است که اسرائیل اجازه خواهد یافت تا در حفظ امنیت در مرز کرانه باختری با اردن ایفای نقش کند.

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای آنکه اطمینان حاصل کند فلسطین در آینده به تهدیدی نظیر نوار غزه علیه اسرائیل تبدیل نخواهد شد، خواهان کنترل مرزهای بیرونی کشور فلسطین در آینده است.

براین اساس تمهیدات امنیتی جدید منطقه‌ای با حصارهای پیشرفته مجهز به سنسورها و هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز آن قرار است ایجاد شود.

جزئیات مربوط به مذاکرات ایندیک با رهبران یهودی در جریان یک کنفرانس تلفنی در مطبوعات اسرائیل به نقل از منابع خبری ناشناس منتشر شد.

ایندیک هر گونه ارائه آمار مشخص درخصوص درصد شهرک نشینان یهودی را که جزئی از اسرائیل خواهند بود رد کرده است.

انتهای پیام

کد N94212

وبگردی