آفتاب

لیونی: شرط توافق با فلسطین، تضمین امنیت اسرائیل است

لیونی: شرط توافق با فلسطین، تضمین امنیت اسرائیل است

مذاکره‌کننده ارشد رژیم صهیونیستی در مذاکرات صلح خاورمیانه اعلام کرد که شرط اصلی برای تحقق هر سازشی با فلسطینی‌ها این است که کرانه باختری به نوار غزه تبدیل نشود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و مذاکره‌کننده ارشد این رژیم در مذاکرات صلح خاورمیانه در نشست امنیتی مونیخ اظهار کرد: بدون تضمین امنیت اسرائیل هیچ توافقی با تشکیلات خودگردان فلسطین منعقد نخواهد شد و شرط اصلی‌ ما برای هر سازشی این است که کرانه باختری به نوار غزه تبدیل نشود.

در همین راستا، صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در روند صلح بر ادامه مذاکرات با رژیم صهیونیستی تاکید کرد اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.

در همین حال،‌ حماد الرقب، سخنگوی جنبش حماس خاطرنشان کرد: امت مسلمان در آماج توطئه جهانی قرار دارد که نشانه‌های این توطئه در کشورهای شاهد بهار عربی و فلسطین از طریق یهودی‌سازی قدس، محاصره نوار غزه و اعمال فشارها علیه کرانه باختری و اراضی اشغالی فلسطین در سال 1948 نمود پیدا کرده است.

وی در سخنرانی خود در مقابل هزاران تن از اعضای حماس که برای حمایت از ساکنان اردوگاه الیرموک در سوریه و مخالفت با طرح جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا تظاهرات کرده بودند اظهار کرد که قشر گسترده‌ای از مردم ما مخالف طرح کری هستند چرا که این طرح به تضییع حقوق ملت فلسطین می‌انجامد.

انتهای پیام

کد N93994

وبگردی