آفتاب
نماینده قم در تذکری آیین نامه ای بیان کرد؛

وقتی برای بررسی سریع بودجه، مجلس به باهنر کنترات داده می شود

وقتی برای بررسی سریع بودجه، مجلس به باهنر کنترات داده می شود

تهران - ایرنا - یکی از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از مدیریت محمد رضا باهنر نایب رییس دوم مجلس گفت: قبل از ورود به مجلس به ما گفته بودند اگر بخواهند بودجه را سریعتر بررسی کنند، آن را به آقای باهنر کنترات می دهند تا بودجه را پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «احمد امیرآبادی» در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس در تذکری با استناد با ماده 115 آیین نامه داخلی مجلس خطاب به باهنر اظهار داشت: هنگام بررسی بند الحاقی 4 بخش درآمدی تبصره 2 لایحه بودجه سال 93 کل کشور ابهامی وجود داشت که با وجود آن ابهام، این بند تصویب شد.

نماینده قم در مجلس ادامه داد: هنوز ابهام ما در مورد موضوع حق انشعاب آب، برق و گاز برای حوزه های علمیه، مساجد، دارالقرآن ها، حسینه ها و اماکن دینی رفع نشده است که شما این بند را رای گیری کرد.

محمدرضا باهنر در پاسخ به نماینده قم گفت: در راستای تذکر شما هم اکنون جوابی نمی دهم ولی یک تذکر ماده 79 آیین نامه داخلی طلب من و فعلا از هیات رییسه می خواهم سهم مرا نگه دارد تا به این موضوع پاسخ دهم.

بر اساس ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس، اگر در جلسه رسمی ضمن نطق یا مذاکره صریحا یا تلویحا نسبت سوئی به یکی از نمایندگان داده شود یا اظهار او را برخلاف جلوه دهند نماینده نسبت به رفع اشتباه در همان جلسه یا در جلسه بعد اجازه نطق بخواهد بدون رعایت نوبت تا 5 دقیقه اجازه نطق داده می شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلام امروز در بخش هزینه ای بند الحاقی 4 تبصره 2 لایحه بودجه 93 تصوب کردند هزینه مصرف متناسب با فضای اصلی با رعایت الگوی مصرف و حق انشعاب برق، آب، گاز برای حوزه های علمیه، مساجد، درالقرآن ها، حسینه ها و اماکن دینی اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی رایگان است.

سیام(3)**9121**9132**1572
کد N93915

وبگردی