آفتاب
پلیس پاکستان:

چهار تروریست در شمال غرب پاکستان کشته شدند

چهار تروریست در شمال غرب پاکستان کشته شدند

اسلام آباد-ایرنا- یک مقام پلیس پاکستان روز شنبه اعلام کرد: چهار تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور به هلاکت رسیدند.

این مقام در گفت وگو با خبرنگاران گفت: نیروهای پلیس پس از دریافت گزارش محرمانه از نهادهای اطلاعاتی، علیه تروریست ها در بخش ˈخانپورˈ از توابع شهر ˈسوابیˈ این ایالت عملیات ضربتی انجام دادند.

پلیس شهر ˈسوابی ˈ نیز اعلام کرد: تروریست ها پس از محاصره از سوی نیروهای امنیتی اقدام به تیراندازی کرده و در تبادل آتش میان دو طرف؛ چهار نفر از تروریست ها کشته شدند.

نیروهای امنیتی پاکستان با بازرسی از مخفی گاه تروریست ها؛ موفق به کشف مقادیر زیادی مهمات و مواد منفجره شدند.

از سوی دیگر مقام های پلیس پاکستان در گزارش جداگانه ای اعلام کردند: در حمله تروریستی مهاجمان ناشناس روز شنبه به نیروهای پلیس در شهر ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب این کشور؛ یک افسر پلیس زخمی شد.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما مقام های پاکستان عمدتا معتقدند که شبه نظامیان طالبان و گروههای افراطی در سال های اخیر، نیروهای امنیتی، پلیس، مسوولان حزبی و سیاسی در مناطق مختلف ایالت سند از جمله کراچی (مرکز این ایالت) را هدف قرار داده اند.

انفجار بمب، افزایش خشونت های فرقه ای و قتل های هدفمند در کراچی طی ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته و کمیسیون حقوق بشر پاکستان اعلام کرد: سال 2013 میلادی مرگبارترین سال برای مردم کراچی بوده و در این مدت، سه هزار و 251 پاکستانی در جریان خشونت های سیاسی و قتل های هدفمند تروریستی به ویژه با انگیزه های فرقه ای کشته شدند.

آساق ** 1095**5981
کد N93617

وبگردی