آفتاب

گروه داعش 3 گزینه پیش روی مسیحیان در شهر رقه سوریه گذاشت

گروه داعش 3 گزینه پیش روی مسیحیان در شهر رقه سوریه گذاشت

تهران - ایرنا- گروه تروریستی داعش وابسته به القاعده، مسیحیان ساکن شهر رقه سوریه را ناگزیر به انتخاب بین 3 گزینه کرد.

شبکه المیادین روز شنبه اعلام کرد: هیئت شرعی گروه تروریستی موسوم به ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ (داعش) که کنترل شهر رقه سوریه را در اختیار دارد، از مسیحیان ساکن این شهر خواست پیش از ظهر امروز در ساختمان استانداری حاضر شوند تا راه حلی بیابد برای آنچه که ˈمشکل ادامه کفر آنانˈ توصیف کرد.

منابع نزدیک به داعش اعلام کردند این گروه از مسیحیان رقه می خواهد مسلمان شوند. کسانی که مسلمان شدن را نپذیرند، 3 گزینه پیش رو دارند: نخست این که جزیه بپردازند (جزیه پولی است که در صدر اسلام غیر مسلمانان ساکن مدینه به حکومت اسلامی می پرداختند و از حقوق شهروندی برخوردار می شدند و می توانستند به دین خود پایبند بمانند)،

دومین گزینه داعش برای مسیحیان رقه این است که یکی از امیران (فرماندهان داعش) به مدت یک هفته در خانه مسیحیان با زنان آنها به سر برد، گزینه سوم هم این است که داعش فرد مسیحی را به دلیل ˈادامه کفر ˈ به قتل برساند.

یاد آور می شود این افکار سلفی و به دور از مبانی اسلام، تنها افکار گروه داعش و گروه های تکفیری و سلفی نیست. گروه داعش محدودیت های بسیار زیادی برای همه مردم مخصوصا برای زنان به اجرا گذاشته از جمله اینکه هیچ زنی بدون همسر خود با بدون یک مرد محرم اجازه خروج از خانه را ندارد.

داعش با تکیه بر همین افکار تکفیری، طی ماه های اخیر بارها در سوریه و عراق، شهروندان مسیحی و کلیساهای آنان را هدف قرار داده و انفجارهای زیادی در برابر کلیساهای آنان در این دو کشور ترتیب داده است.

مترجمام 1491 *1446
کد N93613

وبگردی